خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاهی برای یادآوری حقوق کم‌توانان

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۶۰

نمایشگاه آثار هنری با هدف توجه به حقوق کم توانان در شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه "شهر، کم‌توانان و حقوق شهروندی" با نمایش سیزده اثر از دوازده هنرمند در رشته‌هایی همچون مجسمه، چیدمان، نقاشی و عکس از 24 خرداد تا 7 تیر 98 در نگارخانه ماه مهر برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از علیرضا معصومی، محمود محرومی، مینا طلایی، مصطفی اسکندربیگی، آرش معدنی، الهام سلیمان نژاد، مژگان طیار، آرش اکبری، مهسا ثمری، علیرضا مجیدی، آسیه جوادی و موژان رضایی به نمایش درمی‌آید.

 آناهیتا عناصری (برگزارکننده این نمایشگاه) درباره هدف این نمایشگاه نوشته است:

" ما هم شهروندیم"

شهرها قرار است خاصیت مشترکی داشته باشند و آن تمرکز افراد در یک فضا برای برآوردن "خواسته‌های مشترک" شان است. از طرفی باورعام بر این است که به صرف پذیرفته شدن به عنوان شهروند، در بهره‌مندی از مواهب و امکانات شهر با دیگران برابریم و نباید مانعی در رسیدن ما به "خواسته‌های مشترک" مان  وجود داشته باشد.

با نگاهی گذرا به وضعیت شهروندان اما، به سادگی می‌توان دریافت که بهره مندی از موهبت زندگی در شهر تنها در اختیار آنانی قرار گرفته است که در عبور از موانع و مشکلات سر راه آن مواهب، موفق بوده‌اند. به عبارت بهتر گویی امکانات شهری تنها برای آنانی قابل استفاده است که توانایی گذر از هفت خوان عدم تناسب شهر با ابعاد مادی و معنوی انسانی را دارند یا از بالاترین سطح توانایی بدنی و ذهنی برخوردارند.

میزان این عدم تناسب گاه به حدی می‌رسد که یک فعالیت ساده، همچون عبور از پل جلوی ساختمانی اداری، بیمارستان، مدرسه و ...، به فتحی پیروزمندانه می‌ماند و تک تک اعمال روزمره به چالشی برای روبرو شدن تبدیل می‌شود. چالشی که حتی تصور آن نیز برای پدیدآورندگان این شرایط نامناسب، سخت و گاه ناممکن است. تلاشی جانکاه که در مواقعی، کم توان را به حبس ناخواسته در گوشه‌ای امن ناگزیر می‌سازد و حضور حتی حداقلی او را نیز کمرنگ‌تر می‌نماید.

آیا لازم است است برای دستیابی به حقوق حقه شهروندی، از هزارتوی موانع و مشکلات عبور کرد و آیا واقع بینانه است که خود را به صرف زندگی درچنین شهری، شهروند بشماریم؟

نمایشگاه نمایشگاه شهر، کم توانان و حقوق شهروندی در نگارخانه ماه مهر واقع در خیابان آفریقا کوچه نیلوفر شماره 7 از 24 خرداد دایر می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا 7 تیر از ساعت 15 الی 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز