خبرگزاری کار ایران

افت ۵ درصدی مخاطبان سینما و افرایش فروش ۲۰ درصدی

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۹۴

هرچند فروش فیلم‌های سینمایی در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده اما تعداد مخاطبان سیر نزولی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش رئیس انجمن سینماداران از افت ۲۰ الی ۳۰ درصدی فروش فیلم‌های سینمایی در ماه مبارک رمضان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

امروز سازمان سینمایی جدولی را منتشر کرد که بر اساس استخراج داده‌های آن هر چند میزان فروش امسال فیلم‌ها را بیشتر از سال قبل نشان می‌دهد اما این افزایش فروش به دلیل گران شدن قیمت بلیت سینماها است و تعداد مخاطبانی که نیمه اول رمضان امسال به سینماها رفته‌اند نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه پنج درصد کاهش نیز پیدا کرده است.

بر اساس آمار اعلام شده در نیمه اول رمضان در سال ۹۸ یک میلیون و ۲۱ هزار و ۷۵ نفر به تماشای فیلم‌های سینمایی رفتند در حالی که در همین زمان در سال ۹۷ یک میلیون و ۷۸ هزار و ۶۲۴ نفر به سینما رفته بودند. در سال ۹۷ متوسط ورود تماشاگران به هر سالن سینما ۴ هزار و ۸۳۷ نفر و در سال ۹۸ این میزان ۴ هزار و ۵۷۹ نفر بوده است این آمار نشان می‌دهد که در سال ۹۸ متوسط ورود تماشاگران به سالن‌های سینما ۲۵۸ نفر کمتر از سال ۹۷ بوده است.

امسال فروش فیلم‌ها به رقمی معادل ۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان رسیده است و این میزان در رمضان سال ۹۷، هفت میلیارد و ۹۹۶ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان بوده است. متوسط قیمت بلیت در سال ۹۷ ، هفت هزار و ۴۱۳ تومان و متوسط قیمت بلیت در سال ۹۸، ۹ هزار و ۳۹۰ تومان بوده است. نرخ متوسط بلیت سینما در نیمه اول رمضان ۹۸ نسبت به دوره مشابه خود در سال ۹۷، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

در سال ۹۷، ۲۲۳ سینما با سیستم مکانیزه فروش فعال بودند که این آمار در سال ۹۸ به ۲۳۶ سالن افزایش پیدا کرده است.

در سال ۹۸ فیلم‌های سینمایی تگزاس ۲، متری شش و نیم، سامورایی در برلین و چهار انگشت بیشترین درصد از بینندگان را به خود اختصاص دادند و در سال ۹۷ تگزاس، خجالت نکش، چهارراه استانبول و فیل‌شاه پرفروش‌ترین فیلم‌ها در نیمه اول ماه مبارک رمضان بودند. در میان پردیس‌های سینمایی نیز سینما کوروش، آزادی، باغ کتاب سه سینمای پرفروش در سال ۹۸ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز