خبرگزاری کار ایران

در نشست پنج ساعته انتظامی و داروغه‌زاده با کارگردانان جوان سینما چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۲۱

رئیس سازمان سینمایی و معاون نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی در یک نشست پنج ساعته با حضور کارگردانان جوان سینما در موزه سینما و در سکوت خبری برگزار کردند.

دانش اقباشاوی، یکی از کارگردانان حاضر درباره نشست پنج ساعته حسین انتظامی با کارگردانان جوان سینما به خبرنگار ایلنا گفت: جلسه با هماهنگی کانون کارگردانان سینمای ایران و با حضور حدود 30 نفر از کارگردانان جوان سینما در موزه سینما برگزار شد.

اقباشاوی افزود: این جلسه سه ساعت به صورت رسمی و حدود دو ساعت نیز به شکل گپ و گفت بعد از پایان جلسه ادامه داشت و در آن حسین انتظامی (رئیس سازمان سینمایی) و ابراهیم داروغه‌زاده (معاون نظارت و ارزشیابی) به سخنان کارگردانان جوان سینما گوش کردند و نقطه نظرات خود را نیز بیان کردند.

وی ادامه داد: کارگردانان جوان سینما دغدغه‌های خود را در دو محور تولید و اکران مطرح کردند البته تمامی مطالبی که از سوی حاضران مطرح شد بدون هماهنگی که از قبل طراحی شده باشد، بیان شد. کارگردانان جوان سینما در این نشست خواستار تسهیل روند تولید فیلم‌ها بخصوص در مرحله صدور پروانه ساخت و رفتارهای بورکراتیک بودند و در زمان اکران نیز از فیلم‌های این کارگردان‌ها به شکلی حمایت شود که در چرخه اکران آثاری که از قدرت خاصی برخوردارند، این فیلم‌ها له نشوند.

اقباشاوی با اشاره به اینکه انتظامی به مباحث گوش داد و یادداشت‌برداری کرد، گفت: رئیس سازمان سینمایی به ما امیدواری داد که مشکلات مطرح شده با کمک سینماگران، خانه سینما و صنف در طی یک پروسه زمانی مشخص حل شود.

یکی دیگر از کسانی که در این جلسه حضور داشت اما نخواست نامش فاش شود، درباره مفاد مطرح شده در این جلسه گفت: این جلسه بسیار مثبت بود و مباحثی همچون تهیه‌کنندگی در سینما، حضور تهیه‌کنندگان صوری و مشکلاتی که آنها برای کارگردانان جوان ایجاد می‌کنند، مشکل گرفتن پروانه ساخت، رفتارهای حوزه هنری با فیلم‌های سینمایی در حال اکران، لزوم تسهیل در بازگشت درآمد حاصل از بلیت‌فروشی فیلم‌ها به صاحبان آنها، افزایش هزینه‌های سرسام‌آور تولید، مشکلات دریافت پروانه نمایش و ممیزی صحبت شد.

 در این نشست کارگردان‌هایی همچون فائزه عزیزخانی، علی عطشانی، رضا درمیشیان، روح‌اله حجازی، مهدی رحمانی، عباس امینی، محمود غفاری، دانش اقباشاوی، پدرام علیزاده، کاوه صباغ‌زاده، سهیل بیرقی، نیما جاویدی، علی ملاقلی‌پور و ابراهیم‌ ایرج‌زاد،بهروز شعیبی،کیارش اسدی زاده ،ابراهیم شیبانی،نوید محمودی ، احسان عبدی پور،پدرام علیزاده حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز