خبرگزاری کار ایران

با بهترین غذاهای بومی اهواز آشنا شویم

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۰۴۳

علاوه بر دستورهای پخت، شیوه سرو و فرهنگ مردم در خوردن غذا هم بخش جدا‌نا‌شدنی از غذاهای خوزستان است. مردم در این استان به شدت خون‌گرمند و از زندگی در حلقه‌هّای بزرگ اجتماعی و خانوادگی لذت می‌برند.

به گزارش ایلنا، اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان، یک فرهنگ غذایی غنی که وابسته به خوزستان بزرگ است را نمایندگی می‌کند. غذاهایی خوشمزه که در عین طعم لذیذ و منحصر‌به‌فردشان به لحاظ طب سنتی ایرانی کاملا مناسب با آب و هوای منطقه است. بنابراین در این خطه باید غذای بومی بخورید تا نسبت به آب و هوا و اقلیم گرم این ناحیه مقاومت جسمی پیدا کنید و کمتر بیمار شوید. فرصت را از دست ندهید و برای تجربه غذاهای خوشمزه، وقت آن رسیده است که یک بلیط اتوبوس بخرید و به این شهر سفر کنید.

علاوه بر دستورهای پخت، شیوه سرو و فرهنگ مردم در خوردن غذا هم بخش جدا‌نا‌شدنی از غذاهای خوزستان است. مردم در این استان به شدت خون‌گرمند و از زندگی در حلقه‌هّای بزرگ اجتماعی و خانوادگی لذت می‌برند. به همین دلیل است که کمتر خوزستانی را در حال تنها غذا خوردن و یا حتی غذا خوردن در کنار خانواده سه یا چهار نفره کوچکش می‌بیند. همین امروز بلیط هواپیما اهواز را خرید کرده و به این شهر زیبا سفر کنید.

مردم استان خوزستان علاقه دارند یا در مهمانی‌ها شرکت کنند و یا خود میزبان جمع بزرگی از مردم باشند. اگر هم برای شام و نهار به خانه هم نروند در دل طبیعت و یا در فضاهای شهری مانند خیابان لشکر آباد اهواز گرد هم می‌آیند و لحظات شاد و مفرحی را دور هم به خوردن فلافل، سمبوسه، چای و قهوه عربی و باقلوا می‌گذرانند. بنابراین از بهترین جاهای دیدنی اهواز می‌تواند غذاهیا آن باشد.

قلیه ماهی

قلیه ماهی را در بسیاری از شهرهای جنوبی ایران می‌توانید تجربه کنید. تفاوت قلیه ماهی اهوازی‌ها با شهرهایی مانند بندر عباس این است که در این شهر این غذا را با رب گوجه طبخ نمی‌کنند.

فلافل

اینکه ریشه فلافل در اصل لبنانی است یا هندی و یا به کشور و فرهنگی دیگر می‌رسد روایت‌ّهای رایجی است که معمولا زیاد می‌شنویم. به هر حال فلافل با هر اصل و ریشه‌ای در اهواز زیاد طبخ و صرف می‌شود. خیابان لشکرآباد هم به عنوان یکی از مهمترین مراکز فلافل ایران یا به ادعای خودش پایتخت فلافل ایران، بهترین جا برای قدم‌زدن‌های شبانه و شکم‌گردی در اهواز است.

نافله خوزستان

نافله غذایی شبیه شامی کبابی است که با سرکه و شکر طعمی ملس می‌گیرد. در نهایت هم مانند دونات میان هر نافله را سوراخ و بعد سرخ می‌کنند.

امگشت

امگشت بیشتر در میان اعراب اهواز رواج دارد. به این صورت که ماهی نمک‌سود شده تن را کباب یا سرخ می‌کنند و لای پلویی با ادویه‌های مخصوص می‌گذارند.

بورانی باقالا

این بورانی ترکیبی از باقلا، ماست و سبزیجات است و بیشتر در میان شوشتری‌ها رواج دارد.

حمیص توله یا پنیرک

این غذا بیشتر بین دزفولی‌ّها رواج دارد و شیاهت زیادی به بورانی دارد. با این تفاوت که از گیاه پنیرک با حمیص توله، رب انار و نارنج در طبخ آن استفاده می‌کنند.

پاکوره یا پاکورا

این غذا از آرد نخود و تخم مرغ تهیه می‌شود و یک غذای اصلتا هندی است. اما به دلیل تردد زیاد هندی‌ها به خوزستان در فرهنگ غذای این مردمان جای خودش را باز کرده و طرفداران زیادی دارد.

اینها فقط بخشی از غذاهای خوزستانی بودند که در سفر به اهواز یا دیگر شهرهای این استان می‌توانید نوش جان کنید. شما چه تجربه‌ای از غذاهای خوش‌طعم این استان دارید؟ این تجربه‌ّها را با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز