خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ایران در وین برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۵۳

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در شهر وین در کشور اتریش خبر داد.

به گزارش ایلنا، پویا محمودیان (معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی) افزود: مذاکرات و پیگیری‌ها برای همکاری با گروه سرمایه‌گذار حوزه صنایع‌دستی اتریشی (cerag) از ماه‌های ابتدایی سال گذشته آغاز شد و درنهایت امروز شاهد نتایج مثبت این روند هستیم.

محمودیان ادامه داد: نقطه آغازین برپایی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ایران در مجموعه شهرداری وین در کشور اتریش، با برقراری ارتباط بین این گروه سرمایه‌گذاری اتریشی و هنرمندان صنایع‌دستی ایران شکل گرفت و تلاش شد تا بهترین آثار صنایع‌دستی کشور با بالاترین کیفیت برای معرفی در این نمایشگاه، تأمین شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و در کنار آن موزه گالری صنایع‌دستی ایران سپتامبر ۲۰۱۹(شهریور) در یکی از کاخ‌های تاریخی شهر وین افتتاح می‌شود، محموله اول آثار این نمایشگاه شامل محصولات خاتم به شهر وین ارسال شده است و در مرحله بعدی محصولات چوبی و دست بافته‌های داری ارسال خواهد شد.

او یادآور شد: روز گذشته (۲۱ اردیبهشت) مجموعه آثاری که برای نمایشگاه وین آماده شده است در شهر شیراز رونمایی شد، این آثار شاخص و ارزشمند به دست استادان برتر صنایع‌دستی استان فارس و استان اصفهان ساخته شده‌اند.

محمودیان اضافه کرد: تاکنون آثاری به مبلغ ۱۲میلیون یورو از سوی گروه سرمایه‌گذار اتریشی (cerag) از هنرمندان صاحب‌نام صنایع‌دستی ایران خریداری و به وین ارسال شده است، در مجموعه آثاری که روز گذشته رونمایی شد می‌توان به شاهنامه فاخر و نفیس فردوسی اشاره کرد که در قالب ۱۹۱ قطعه بافته شده و مزین به قاب خاتم است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: همچنین بافت پرچم اتریش با قاب خاتم و معرق از دیگر آثاری است که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، ۲۴۰ نماد دنیا از جمله کنسرواتوار وین از جنس خاتم هم به دست هنرمندان ایرانی ساخته شده و در وین نمایش داده خواهد شد.

او تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه و موزه گالری، اولین همکاری ما با گروه سرمایه‌گذار اتریشی است و این همکاری ادامه خواهد داشت، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بدون شک مراسمی باشکوه و یا حضور هنرمندانی از سراسر جهان خواهد بود که با هنرمندان و آثار صنایع‌دستی ایران آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز