خبرگزاری کار ایران

چشمه سلیمانیه کاشان بعد از ۴ دهه میزبان میهمانان نوروزی شد/ بازدید رایگان شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۲۳

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برگزاری مراسم نوروزگاه در محل چشمه سلیمانیه کاشان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهران سرمدیان (رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان) با اشاره به برگزاری مراسم نوروزری، گفت: هدف از برگزاری مراسم نوروزگاه، آگاهی بخشی و حفاظت از میراث معنوی و ناملموس جشن باستانی نوروز است و نوروزگاه فرصت مناسبی برای بازخوانی و معرفی آداب و رسوم منطقه فرهنگی کاشان است.

وی با بیان اینکه امسال این مراسم در بنای تاریخی چشمه سلیمانیه که بعد از چهار دهه مرمت و بازگشایی شده، برگزار می‌شود، جذابیت این برنامه را گشت و گذار در چشمه سلیمانیه برای میهمانان نوروزی دو چندان اعلام کرد.

سرمدیان افزود: چشمه سلیمانیه در ضلع جنوبی باغ تاریخی فین کاشان با فاصله چند متری واقع شده است که محل تامین آب شرب باغ فین و باغات فین علیا و سفلی است که این آب از عمق صخره ها و کوههای آهکی غرب کاشان به نام کوه دندانه و هفت کتل می جوشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان تصریح کرد: بنا و صفه هایی که در اطراف این چشمه ساخته شده است مربوط به دوران شاه سلیمان صفوی است که آن را به نام سلیمان صفوی، چشمه سلیمانیه می‌نامند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان  با بیان اینکه در این مراسم در تمامی روزهای ایام نوروز برنامه‌هایی از قبیل آئین اسفندی، پرده خوانی، ورزش زورخانه، خیمه شب بازی، هنرهای نمایشی، سرنا نوازی، اجرای رقص اسب چوبی، انواع بازی‌های بومی و محلی، نقالی امیر کبیر و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار می‌شود. 

 وی همچنین به برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی کاشان در حاشیه مراسم نوروزگاه نیز اشاره کرد.

سرمدیان در پایان خاطر نشان کرد: کلیه برنامه‌های نوروزگاه و بازدید از چشمه سلیمانیه بصورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز