خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان عنوان کرد:

پایان فعالیت کارگاه‌های مرمت در بناهای شاخص تاریخی اصفهان در آستانه نوروز/ برچیده شدن بخش اعظم داربست‌های ایوان کاخ چهلستون

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۴۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، از پایان فعالیت کارگاه‌های مرمت در بناهای شاخص تاریخی استان اصفهان در آستانه نوروز ۱۳۹۸ جهت رفاه حال گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریدون الله یاری (مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان) با اعلام خبر پایان فعالیت کارگاه‌های مرمت در بناهای شاخص تاریخی اصفهان در آستانه نوروز، گفت: با توجه به اینکه در تمامی بناهای تاریخی شاخص استان اصفهان به ویژه مجموعه‌های جهانی استان کارگاه‌های مرمتی به فراخور نیاز برپا است، به جهت رفاه حال گردشگران نوروزی، برخی از این مرمت‌ها تا پایان اسفندماه به پایان رسیده و یا اینکه کارگاه‌های مرمت تا پایان تعطیلات نوروزی به طور کامل تعطیل خواهند شد.

او گفت: در حال حاضر در مسجد تاریخی امام اصفهان ۴ کارگاه مرمتی از جمله مرمت ایوان عظیم ضلع شمالی، مرمت ترک (بخش) سیزدهم گنبد مسجد امام (ره) و مرمتهای موضعی بخش‌های مختلف مسجد در حال انجام است.

او افزود: در مجموعه جهانی کاخ چهلستون نیز مرمت کالبدی سقف ایوان چوبی و همچنین مرمت تزئینات ایوان این کاخ نیز در دست انجام است. با این وصف و به جهت رفاه حال گردشگران نوروزی در حالی که نیمی از محوطه ۷۰۰ متری ایوان کاخ چهلستون توسط مرمتگران داربست زده شده بود، تلاش کردیم تا با جمع آوری بخش اعظم داربست‌های ایوان فضای کافی جهت تردد گردشگران در این فضای تاریخی مهیا شود.

الله یاری همچنین تصریح کرد: محوطه ۷۰ هزار متر مربعی باغ جهان نما که به عنوان محوطه پیرامون کاخ چهلستون و به عنوان بزرگترین باغ داخل شهر اصفهان شناخته شده نیز با گلکاری و اصلاح درختان آن آماده پذیرائی از گردشگران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین به سایر بناهای شاخص استان نیز اشاره کرد و گفت: ۷ کارگاه مرمت نیز در مجموعه جهانی باغ فین کاشان به سرانجام رسیده و این مجموعه آماده پذیرائی از گردشگران نوروزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز