خبرگزاری کار ایران

پخش «هزار و ده شب» از ابتدای نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۴۰

نخستین سریال کریم لک‌زاده با نام «هزار و ده شب» که روایتی برگرفته از داستان‌های هزار و یک شب است از ابتدای نوروز پخش خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «هزار و ده شب» مجموعه‌ای ده قسمتی در قالب فیلم کوتاه است که علی رغم اینکه هر یک قصه‌ی مجزایی دارد، به شکل روایی ویژه‌ای به هم مرتبط هستند.  فیلمنامه آن بر اساس شکل روایی کتاب هزار و یک شب طراحی شده است، اما قصه‌ها ربطی به افسانه‌های این کتاب ندارند.

«هزار و ده شب» نخستین تجربه کریم لک زاده در ساخت سریال است. او تجربه‌های موفق در ساخت فیلم کوتاه و فیلم بلند از جمله «قیچی» و «کله سرخ» را در کارنامه دارد و بر اساس تجربه پیشینش یعنی فیلم کوتاه «ماچ سینمایی» شکل بصری خاصی برای این مجموعه در نظر گرفته است. شکلی که نگاه و زیباشناسی جسورانه سینمای کوتاه را در خود دارد و از این حیث این مجموعه اتفاق نویی در تولید فیلم کوتاه محسوب می‌شود.

قرار است این سریال 10 قسمتی از اولین روز فروردین 98 از طریق رسانه اینترنتی فیلیمو برای نمایش در اختیار عموم قرار گیرد. مراحل تولید «هزار و ده شب» با دو ماه و نیم فیلمبرداری در مناطق شمالی و پایتخت به پایان رسیده و برای نمایش از ابتدای نوروز آماده شده است. همچنین در «هزار و ده شب» بازیگران تئاتر و نیز بازیگرانی که در تولیدات قبلی لک زاده او را همراهی کرده‌اند، ایفای نقش می کنند. بازیگران: مسعود پَرش، مونا محمودزاده، حسین مهرعلی، عطیه خرمی، مقداد محمدی نژاد، احد محمدکرمی، حامد نجابت، محمود خداوردی، داوود باقری، فرزانه قربانی، زهرا ابراهیمی، فروغ بهرامی، امیر غیاثی فر، کمال هاشمی، فاطمه ذوالفقاری، اصلان شاه ابراهیمی، جمیل صیفلو، ناصر خدادادی، ساسان کاوه، شهباز عباسی، مریم قلشخانی، امیر علی محمدی، وحید قاضی زاهدی، مریم کاشانی، باران لک زاده، سونیا سنجری، ابد مستجابی، تاجی صوباتی، مهدی رشیدی، سارا سجادی، محمدطیب تاجیک، راشد کریمی، بهزاد دورانی، نفیسه زارع، ادوارد کشیشیان، سارو آونسیان.

همچنین عوامل و دست اندرکاران مجموعه هزار و ده شب عبارتند از: نویسنده و کارگردان: کریم لک‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی رشیدی، سرمایه‌گذار: رسانه اینترنتی فیلیمو، دستیاران کارگردان: مقداد محمدی‌نژاد، حامد نجابت، فیلمبردار و آهنگساز: پویان رنجبر،  دستیار فیلمبردار: محمد حسن‌زاده، تدوین: پویان شعله ور، دستیاران تدوین: فرزانه قربانی، مرجان طبسی، صدابردار: ساسان کاوه، صداگذار: فرشید زرمهر، جلوه‌های ویژه میدانی: مجید حیدری، گرافیست و طراح پوستر: سعید فروتن، طراح صحنه و لباس: کریم لک‌زاده، تدارکات: مجید احمدی، روابط عمومی: آوا فوشریان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز