خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان اعلام کرد:

بخش‌های گردشگری حق افزایش قیمت ندارند/ کاهش سفرهای خارجی در کشور/ به شکایات گردشگران ۲۴ ساعته رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۳۱۷

مونسان می‌گوید: پیش‌بینی ما برای نوروز 98 افزایش سفرهای داخلی است چراکه در 11 ماه گذشته ما شاهد کاهش سه میلیونی سفرهای خارجی بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سی و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی)، ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری) و دیگر اعضای ستاد در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

 تیموری در این مراسم بیان کرد: بر اساس بازرسی‌های ستادی که در 20 روز گذشته انجام داده‌ام، باید بگویم که یک آمادگی کامل از سوی تمامی دستگاه‌ها برای میزبانی از مردم وجود دارد. باید این پیام را به مردم برسانیم که در روزهای تعطیل هم 22 دستگاه ستاد سفر به عنوان یک وظیفه ملی در خدمت مردم هستند و اگر جایی مشکلی به وجود آید آن را حل خواهند کرد.

وی افزود: همچنین تاکید بر این بوده که هر کدام از 22 دستگاه بر ارائه خدمات باکیفیت و نظارت بر ارائه این خدمات کمک کنند تا بهترین اتفاق ممکن را شاهد باشیم علاوه بر این با توجه به اینکه نوروز امسال با دو عید مذهبی ما همراه است باید وضعیت به صورتی باشد که یک شور و نشاط اجتماعی به مردم تزریق شود. تمام تاکید ما این است که امسال مردم بعد از سفر یک روز هم نیاز به استراحت نداشته باشند و روحیه بهتری برای ادامه کارهای خود پیدا کنند.

در ادامه مراسم اعضای ستاد سفر هر کدام به ارائه گزارش‌هایی از کارهایی که برای نوروز 98 انجام دادند، پرداختند.

علی‌اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) پس از ارائه گزارش‌هایی در بخش پایانی این نشست گفت: با توجه به توضیحات داده شده به نظرم  امسال نسبت به سال گذشته اقدامات بهتری در حال انجام است به نوعی ما در چهلمین سالگرد انقلاب هستیم و امیدواریم که بتانیم عید چهلم را پررونق‌تر به انجام رسانیم. موضوع ایمنی و امنیت بحث بسیار مهمی است که به شدت روی آن تاکید شده و باید برای آن توجه بیشتری انجام گیرد تا به امید خدا آمار تصادفات در ا یام نوروز کاهش چشمگیری داشته باشد. همه باید تلاش کنیم که خدای نکرده اتفاقات ناخوشایند موردی هم که می‌تواند کام مردم را تلخ کند، نداشته باشیم بر همین اساس از دستگاه‌های هشدار دهنده خواهش دارم که به نوعی اگر قرار است اتفاقی صورت گیرد هشدارها به موقع و در زمان مقرر به مردم داده شود تا ما هیچ گونه اخبار منفی در نوروز امسال نشنویم.

وی در ادامه بیان کرد: جشن نوروز به شدت برای ما مهم بوده و جشن ملی ما به حساب می‌آید امسال باید به صورت ویژه‌تر به ایجاد نشاط و شادابی بپردازیم بنابراین اولا باید جلوی خبرهای بد را بگیریم و دوما بتوانیم میزان حداکثری رضایت را در مردم ایجاد کنیم. همچنین امسال در کنترل نرخ‌ها و قیمت‌های خدمات گردشگری به شدت تاکید شده و ما بر همین اساس از سازمان تعزیرات حکومتی خواهش داریم که تمام تلاش خود را برای حفظ قیمت‌ها انجام دهند. باید بحث هواپیما جدی گرفته شود که البته با توجه به محدود شدن چارترکننده‌ها زمینه این موضوع فراهم است. به نوعی نظارت لازم باید از سوی دوستان انجام گیرد و به این صورت سوژه بلیت هواپیما همه اقدامات انجام گرفته را تحت تاثیر قرار ندهد. باید بدانیم که حق افزایش قیمت وجود ندارد و تمام تلاش برای حفظ قیمت‌ها باید صورت گیرد. سیاست ما عدم افزایش قیمت‌ها بوده که همه بخش‌های گردشگری باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مونسان افزود: موضوع بعدی بهداشت و سلامت بوده که همه دستگاه‌ها بر اساس آن باید خدمات با کیفیت و سالم‌تری را به مردم ارائه کنند. یعنی خدمات بهداشتی سالم را در اختیار گردشگران قرار دهند و نظارت کافی روی این موضوع صورت گیرد. همچنین امسال تلاش شده تا توزیع سفر در کشور صورت گیرد که در این مساله استان‌های غرب کشور به شدت مورد توجه قرار گرفته است تا بتوانند به عنوان یک مقصد گردشگری از سوی مردم مورد استقبال قرار گیرند بر همین اساس پیش‌بینی ما این است که به نوعی از بار ترافیکی گردشگری برخی مناطق پرحجم با وجودی کاهش پیدا کند ولی جدا از این موضوع باید تمهیدی اندیشیده شود تا در این ایام شاهد ترافیک‌های سنگین جاده‌ای در شمال کشور نباشیم و به این صورت کام مردم تلخ نشود و حداکثر رضایت گردشگران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما برای نوروز 98 افزایش سفرهای داخلی است چراکه در 11 ماه گذشته ما شاهد کاهش سه میلیونی سفرهای خارجی بودیم اگر به این میزان به گردشگری داخلی روی بیاورند اتفاق به شدت خوشایندی را شاهد خواهیم بود. پیش‌بینی ما این است که حداقل 20 درصد به حجم سفرهای داخلی امسال اضافه شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که گردشگران خارجی که نوروز امسال به ایران می‌آیند نیز افزایش داشته باشد. بر همین اساس باید آمادگی ما برای میزبانی از گردشگران در استان‌های مختلف بیشتر شده و توجه بهتری به آن شود که امیدواریم با همکاری اعضای ستاد سفر این اتفاق میسر شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه مراسم اظهار داشت: در حال حاضر 400 و خرده‌ای مجموع بوم‌گردی به بالای 500 بوم‌گردی رسیده است که به نوعی نشان از استقبال گردشگران از طبیعت‌گردی دارد که این موضوع نیز می‌تواند به توزیع گردشگری در کشور کمک کند. همچنین ما باید در بحث رسیدگی شکایات به گونه‌ای عمل کنیم که در سریعترین زمان ممکن به شکایات رسیده شده و به این صورت رضایتمندی حداکثری ایجاد شود. بر همین اساس شماره 09629 سرویس 24 ساعته رسیدگی به شکایات مردمی بوده که گردشگران می‌توانند در ایام نوروز برای بیان شکایات خود با آن تماس حاصل کنند.

وی در بخش دیگری از این مراسم درباره آمارهای گردشگری بیان کرد: آمارهای گردشگری در همه جای دنیا پیچیدگی‌های خود را دارد و نمی‌توان خیلی دقیق آنها را اعلام کرد: ولی اقداماتی انجام شده که در این موضوع امسال بتوانیم با دقت و سرعت لازم آمارها را به گونه‌ای اعلام کنیم که بیشترین دقت ممکن را داشته باشد و توسط مردم نیز پذیرفته شود. در نهایت باید بگویم سه ویژگی که امسال در بخش سفر به آن توجه شده است توزیع سفر عدم افزایش قیمت و کنترل قیمت‌ها و بانشاط و امیدبخش بودن سفرهای نوروزی است که مورد تاکید ریاست‌جمهوری نیز است. بعد از ایام سفر در نوروز نیز قرار است گزارش عملکرد همه دستگاه‌ها به رئیس‌جمهور داده شود که امیدواریم در بحث کنترل قیمت‌‌ها آن زمان اتفاق لازم افتاده باشد.

وی در پایان گفت: مردم بدانند که در ایام نوروز بیش از یک میلیون نفر مستقیما مشغول خدمت‌رسانی برای هرچه بهتر برگزار شدن سفرهای نوروزی در مراکز مختلف هستند که امیدواریم بهترین اتفاق ممکن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز