خبرگزاری کار ایران

چهل گیسو نوشته محمدرضا صفدری منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۵۰

کتاب «چهل‌گیسو» حاوی ۱۹ افسانه فولکلور جنوب، نوشته‌ محمدرضا صفدری توسط نشر نیماژ روانه‌ کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «چهل‌گیسو» حاوی ۱۹ افسانه فولکلور جنوب، نوشته‌ محمدرضا صفدری توسط نشر نیماژ روانه‌ کتابفروشی‌ها شد.

کتاب «چهل‌گیسو» به‌روایت محمدرضا صفدری؛ نویسنده‌ و خالق آثار تاثیرگذاری همچون «سیاسنبو» و «من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم» توسط نشر نیماژ منتشر و در اختیار علاقه‌مندان ادبیات و فرهنگ عامه قرار گرفت.

این کتاب متشکل از 19 قصه‌ فولکلور و مقدمه است و در 120 صفحه‌ و با قیمت 15 هزارتومان به‌چاپ رسیده است.

«نی سرخ»، «دختر سرراهی»، «یک ران گوشت»، «اژدها»، «کوسه» و «چهل‌‌گیسو» عناوین برخی از این قصه‌هاست.

«چهل‌گیسو» سال‌ها پیش توسط انتشارات دیگری منتشر و چاپش تمام شده بود و امسال از سوی نویسنده برای انتشار به نشر نیماژ سپرده شد.

در قصه‌ «کوسه» این کتاب می‌خوانیم:

«مرد و زنی با هم توی کلبه‌شان کنار دریا زندگی می‌کردند. وقتی بچه‌دار شدند و بچه‌شان بزرگ شد این بچه به دریا رفت و توی آب شنا کرد. کوسه‌ای از آب بیرون پرید و او را زد و آن پسر مرد. بار دیگر بچه‌دار شدند. باز هم کوسه بچه را کشت. مرد و زن دیگر دل ماندن نداشتند که در کنار دریا زندگی کنند. بارشان را بستند و از هر چه دریا بود دور شدند که دریا را نبینند. یک روز برای سومین‌بار بچه‌دار شدند. این بچه وقتی بزرگ شد از پدر و مادرش پرسید: «مگر من خواهر و برادر ندارم؟»

پدرش گفت: «تو برادر داشتی اما وقتی بزرگ می‌شدند کوسه آنها را می‌خورد، ما هم از کنار دریا بار کردیم و اینجا آمدیم.»

پسرش گفت: «بابا، کوسه چه شکلی است؟»

 پدر وقتی شکل کوسه را روی زمین کشید، پسرک آن را خوب نگاه کرد و درجا مرد.»   

محمدرضا صفدری (۱۳۳۲-خورموج، بوشهر) از داستان‌نویسان معاصر است. «سیاسنبو»، «تیله آبی»، «سنگ و سایه»، «شورآب» و «شام آخر» عناوین برخی کتاب‌های منتشر شده او محسوب می‌شوند. صفدری برای کتاب «من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم» برنده جایزه بهترین کتاب سال 1381 از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان مطبوعات و بهترین رمان جایزه ادبی اصفهان شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز