خبرگزاری کار ایران

با حضور برخی شاعران؛

سومین دوره جشنواره شب شعر ریحانه النبی در تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۸۶

سومین دوره از جشنواره ملی شب شعر ریحانه النبی با حضور شاعران برجسته و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در تهران برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه همایش بین المللی ریحانه النبی، سومین دوره شب شعر ویژه جشنواره ریحانه النبی با حضور بزرگان شعر و ادب و شخصیت های سیاسی و فرهگی در تهران برگزار شد.

 در این جشنواره که شامگاه چهارشنبه در تالار گنجینه مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران برگزار شد، برخی شاعران و شخصیت‌های ادبی اشعار خود در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها قرائت کردند.

«فاطمه راکعی» رئیس انجمن شاعران ایران که خود از جمله داوران و برگزارکنندگان شب شعر جشنواره ریحانه النبی بود، با تأکید بر رشد اشعار آیینی در این دوره از جشنواره ریحانه گفت: شعرهای آیینی از دیرباز درخشش خود را در شعر ما دارند و نوع نگاه شاعران به هستی، اخلاق و تاریخ زندگی بزرگواران بویژه حضرت زهرا در نوع نگاه به زن و زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار ما این است که در عرصه شعر آیینی و سرودن شعرهای امروزی، شاعران به زندگی عبادی حضرت زهرا (س) توجه جدی کنند و آخرین شعر خود در مورد حضرت زهرا(س) و امام علی (ع) با نام همسران قرائت کرد.

در ادامه این برنامه «سید علی موسوی گرمارودی» شاعر و نویسنده معاصر و منتخب ششمین همایش چهره های ماندگار  که صاحب بیش از 51 مقاله نیز می باشد، شعر بسیار زیبایی درباره حضرت زهرا(س) خواند که با تشویق حضار مواجه شد.

در این دور از جشنواره شعر ریحانه، « حسین اسرافیلی» شاعر معاصر ایرانی، «ساعد باقری» شاعر نا آشنای کشور، «استاد سهیل محمودی» شاعر نام آشنای معاصر و از اعضای هیات مدیره شاعران ایران، سرکار خانم «غزل تاجبخش» شاعر جوان و ادبیات داستانی، «مصطفی رحماندوست» شاعر معاصر در حوزه شعر کودکان ، «مهین زورقی» شاعر روشندل و از خانواده معظم شهدا ، «راحله معماریان» ، «غلامرضا کافی» شاعر و استاد دانشگاه از شهر کرمان ، «هاشم کرونی» شاعر و پژوهشگر از شهر شیراز، «طیبه نیکو» شاعر و پژوهشگر از استان فارس اشعار زیبایی را در وصف حضرت زهرا ، ریحانه النبی خواندند.

در پایان این مراسم نیز حاظران به رسم یادبود سومین دوره همایش ملی ریحانه النبی و شب شعر ریحانه عکس یادگاری گرفتند.

سومین دوره از سلسله جشنواره های بین المللی جایزه ادبی «ریحانه» از تاریخ ۱ تا ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.   

در این دوره، شاعران و داستان نویسان از سراسر کشور در سه محور حضرت زهرا (س) زندگی فردی و خانوادگی، حضرت زهرا (س) جامعه اسلامی و حضرت زهرا (س) معارف دینی به رقابت پرداخته و آثار خود را ارائه کردند.

در این جشنواره به نیت ۱۴ معصوم، ۱۴ جایزه به برگزیدگان شعر و داستان اهدا خواهد شد. بر این اساس و بر پایه داوری آثار رسیده، به سه اثر برتر در هر یکی از بخش‌های شعر و داستان جوایزی اهدا خواهد شد و از ۴ اثر در هر بخش تقدیر خواهد شد و همه آثار فاخر در کتاب شعر و داستان ریحانه چاپ می‌شوند.

جایزه ادبی «ریحانه» به عنوان بخشی از جشنواره ریحانه النبی (س)، توسط مرکز اسلامی فاطمیه (س) مُهر با همکاری معاونت خانواده و امور بانوان ریاست‌جمهوری، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز فارس، شهرداری شیراز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی (شاهچراغ) ، انجمن فرهنگ و ادب شیراز و برخی نهادها و سازمان‌های دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز