خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «ایده اصلی» مطرح شد؛

بزرگترین دلیل مشکلات ما ریشه در فساد اقتصادی دارد/در چهلمین سال انقلاب باید رو دروایسی را کنار بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۴۱

نشست خبری فیلم «ایده اصلی» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «ایده اصلی» با حضور آزیتا موگویی (تهیه‌کننده و کارگردان)، امیر عربی (فیلمنامه‌نویس)، مریلا زارعی، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی و مهرداد صدیقیان (بازیگران) و برخی دیگر از عوامل این فیلم با اجرای احسان کرمی در سومین سانس از هشتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

آزیتا موگویی (تهیه‌کننده و کارگردان) در این نشست گفت: از خیلی وقت پیش من از کسانی بودم که از شفافیت مالی استقبال کردم و باید بگویم که بودجه این فیلم کمی بیشتر از چهار و نیم میلیارد تومان است.

وی درباه اینکه چرا به سراغ ساخت فیلمی با موضوع فساد مالی رفته، اظهار کرد: چهلمین سال انقلاب است. نسل ما زمانی که انقلاب شد، بچه بود و به همین دلیل خیلی از اتفاقات زمان انقلاب را به خاطر نداریم. ولی برهه‌های دیگری همچون جنگ و دوره دولت‌های مختلف را به خاطر داریم. به شخصه فکر می‌کنم، در چهلمین سال انقلاب وقت آن است که رو دروایسی را کنار بگذاریم و به وقایع اطراف نگاه کنیم و برای آنها راه‌حل پیدا کنیم.

موگویی در ادامه بیان کرد: بزرگترین دلیل مشکلات ما ریشه در فساد اقتصادی دارد. متاسفانه اکنون قبه دزدی و کارهایی همچون آن دئر جامعه فراوان است و این را همه ما می‌دانیم ولی چون پای خودمان گیر است از این موضوعات می‌گذریم. چنین وضعیتی به این خاطر است که یک عده همه چیز را برای خود می‌خواهند. به این ترتیب اکنون شایسته‌سالاری از بین رفته است.

وی در پایان گفت: من به اندازه توان، سواد و جرات خودم این فیلم را ساختم و توانستم حرفی را بزنم که امیدوارم این حرف در پس ماشین‌های قشنگ درون فیلم گم نشود.

مریلا زارعی نیز در این نشست بیان کرد: متاسفانه یا خوشبختانه بیشتر از اینکه اخبار سینمایی را دنبال کنم اخبار اجتماعی و اقتصادی را دنبال می‌کنم. بر همین اساس چند وقت پیش مطلبی درباره اجاره مکان‌هایی که در تهران است خواندم. خانه‌هایی که با مبلغ‌های نجومی اجاره داده می‌شدند و بر سر اجاره آنها رقابتی در میان است. اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که عده زیادی از مردم به نان شب محتاجند ولی در همین جامعه املاک با قیمت‌های نجومی اجاره داده می‌شود. صاحبان این آپارتمان‌ها هم جزئی از این جامعه هستند و خانم موگویی فیلمی درباره آنها ساخته و نمی‌توان گفت که این فیلم یک فیلم لوکس و لاکچری است که ساخت آن ضرورتی نداشته است.

وی افزود: ما یک شکاف عظیم طبقاتی داریم. وضعیت به صورتی است که عده‌ای دارند و عده دیگر ندارند. اگر در این فیلم درباره آنهایی صحبت شده که دارند، به این دلیل بوده که ما می‌خواستیم نشان دهیم پشت پرده چه خبر است و این افراد به چه صورت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه دوست دارد مخاطبان به او اجازه ایفای نقش‌های متفاوت را بدهند، درباره علت پذیرفتن نقش در این فیلم توضیح داد: این نقش برای من متفاوت بود و دوست داشتم که با آن چالش ایجاد کنم. علاوه بر این به دلیل اینکه حضور حرفه‌ای من در سینما با کارگردان‌های خانم بوده، همیشه کار کردن با کارگردان‌های خانم برای جذاب هستند.

بهرام رادان نیز در بخش دیگری از نشست گفت: این فیلم یک جاه‌طلبی به شمار می‌آید. در زمان ساخت این فیلم مرتب قیمت ارز بالا می‌رفت و ساخت آن روز به روز بیشتر شبیه به رویا می‌شد. ولی خانم موگویی گفتند که می‌خواهند این فیلم را امسال بسازند و این کار را انجام دادند. به شخصه از همکاری با ایشان به شدت خوشحالم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز