خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ۳۵ اثر پژوهشی و تمبر یادمان انقلاب در پژوهشگاه المصطفی/کنفرانس علمی بازخوانی انقلاب با ۶ زبان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۰۰۶

رونمایی از ۳۵ اثر پژوهشی و تمبر یادمان انقلاب در پژوهشگاه المصطفی، برگزاری کنفرانس علمی بازخوانی انقلاب با ۶ زبان، تدوین ۱۰۸ پایان‌نامه توسط طلاب غیرایرانی درباره انقلاب اسلامی و برپایی جشن پیروزی انقلاب در چهل کشور چند خبر از جامعه المصطفی است.

به گزارش ایلنا،‌ در آستانه چهلمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی از ۳۵ اثر پژوهشی و تمبر یادمان انقلاب اسلامی در آثار پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با حضور رئیس و معاونان جامعه المصطفی(ص) العالمیه در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی رونمایی شد.

در این آیین پس از قرائت قرآن مجید توسط یکی از طلاب خارجی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی حجت‌الاسلام  محسن قنبری، معاون بین‌ا‌لملل المصطفی، حجت‌الاسلام حسین متقی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی و در ادامه حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه به ایراد سخن درباره فعالیت‌های داخلی و خارجی المصطفی طی چهار دهه اخیر پرداخت.

پایان بخش این مراسم رونمایی از ۳۵ اثر و منشورهای پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی، همچنین تمبر یادبود انقلاب اسلامی در آثار پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی بود.

کنفرانس علمی بازخوانی انقلاب در دنیا با ۶ زبان زنده برگزار می‌شود

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه از همکاری‌های بین الادیانی جامعه المصطفی در عرصه قرآن کریم و شش حوزه دانشی دیگر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبری امروز هفتم بهمن ماه در آیین رونمایی از آثار پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: بحمدلله جامعه المصطفی العالمیه به برکت انقلاب اسلامی امروز در راستای علم آموزی و ترویج معارف اسلامی توانسته موفقیت‌های ارزشمندی را در اقصی نقاط دنیا برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بین‌المللی المصطفی در قالب شیوه‌های نوین علمی و آموزشی تحت ساحت هفت حوزه دانشی و دو کلان استراتژیک ترسیم شده است، افزود: از جمله این شیوه‌ها حضور در فضای مجازی، آموزش بلند مدت و مطالعاتی، مباحث تطبیقی، گفت‌وگوهای میان فرهنگی و بین‌الادیانی در ۷ حوزه دانشی که از جمله آنها حوزه قرآن و حدیث، زبان وفرهنگ وتاریخ وتمدن و حوزه اسلامی واهل بیت(ع) و... است، طراحی شده و درحال فعالیت علمی است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: به دنبال این هفت حوزه دانشی، دو استراتژیک کلان «تبدیل زبان فارسی به زبان معرفتی دنیا» است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد که برای پیشبرد اهداف، تعیین شده است.

معاون بین‌الملل جامعه المصطفی بیان داشت: امروز جایگاه و موقعیت زبان فارسی به یک زبان شیرین برای گفتمان‌سازی در دنیا مبدل شده است و در همین رابطه حداقل به ۳۰۰ هزار نفر غیر ایرانی آموزش داده‌ایم، این نوعی بازکردن معرفت دین و فرهنگ به دنیا است تا از این طریق وارد معرفت اسلام و دانش شوند.

قنبری به دومین استراتژیک و کلان راهبرد المصطفی اشاره کرد و گفت: رسیدن به مرجعیت علمی مراکز علمی دنیا دومین راهبرد کلان المصطفی است که به برکت انقلاب اسلامی به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم. جامعه‌المصطفی با بهره‌گیری از ابزارهای نوین آموزشی در حال حرکت به سمت مرجعیت دینی، معرفتی، حکمت در عالم است.

وی تصریح کرد: برای این منظور در چند اتحادیه بزرگ و بین‌المللی «آی ای یو»، «ای یو ای»، «اتحادیه اقیانوسیه آسیا»، «عضو شورای مرکزی مجازی المصطفی»، «عضو اتحادیه دانشگاه‌های بین‌المللی افریقا» عضو هستیم وتلاش داریم این گفتمان معرفتی را در دنیا منتشر کنیم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه همکاری حکیمانه با بیش از ۲۰۰ مرکز علمی در دنیا خبرداد و افزود: جامعه المصطفی العالمیه درصدد گفتمان‌سازی اسلام ناب در جهان است، گفتمانی که مبتنی بر علم، معرفت و دین بوده و از اسلام اصیل نشأت گرفته است.

قنبری در پایان ضمن تاکید بر برپایی جشن چلهمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی در چهل کشور دنیا به برگزاری کنفرانس علمی با بازخوانی انقلاب اسلامی در دنیا به ۶ زبان زنده اشاره کرد.

۱۰۸ پایان‌نامه توسط طلاب غیرایرانی درباره انقلاب اسلامی تدوین شده است

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی از انتشار چکیده مقالات ۱۰۸ پایان نامه با موضوع انقلاب اسلامی که توسط طلاب غیر ایرانی این پژوهشگاه نوشته شده است، خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین متقی امروز هفتم بهمن در آیین رونمایی از منشورات جدید پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی و تمبر یادمان انقلاب اسلامی در آثار این پژوهشگاه اظهار کرد: این مرکز علمی با بهره‌مندی از طلاب مستعد فراگیری علوم و معارف اسلامی توانسته است آثار و برکات علمی ارزشمندی را در حوزه های مختلف علوم اسلامی و انسانی به ویژه انقلاب شکوهمند اسلامی رقم بزند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۸ پایان نامه با موضوع انقلاب اسلامی به صورت کاملاً اختیاری توسط طلاب خارجی این مرکز نگارش شده است، افزود: با همین موضوع ۱۴ طرح در حوزه‌های مختلف گفتمان انقلاب اسلامی در دست اقدام است که در آینده رونمایی می‌شود.

استاد حوزه علمیه از برگزاری ۳۹ نشست علمی در حوزه‌های مختلف با حضور اندیشمندان و صاحب نظران گفتمان انقلاب اسلامی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) خبر داد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی با ابتکار امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جهان درخشیده است.

مقتی به فعالیت‌های علمی، میزگردها، نشست‌های تخصصی، نقد کتاب و دیگر برنامه‌های پژوهشی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: مجموعه منشورات این پژوهشگاه  به ۳۹۶ عنوان رسیده است که ۳۵ عنوان آن که با موضوع انقلاب اسلامی و مربوط به سال جاری است.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این مرکز در ایام هفته پژوهش مراسم ویژه‌ای داشت، گفت: به مناسبت هفته پژوهش در سال جاری، از ۱۵۳ اثر علمی این پژوهشگاه رونمایی شده بود و امروز نیز با حضور اصحاب رسانه ۳۵ اثر جدید رونمایی خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: در این پژوهشگاه بیش از ۲ هزار موضوع برای تولیدات علمی مطرح شده است.

متقی افزود: مخاطبان آثار پژوهشکده طلاب غیرایرانی و مشتاقان و علاقه‌مندان به معارف اسلامی در سراسر جهان هستند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در اوج کمال و اقتدار خود قرار دارد و افتخار می‌کنیم در جامعه المصطفی مروج گفتمان انقلابی هستیم.

استاد جامعه المصطفی بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ ناب محمدی دارد و در عرصه‌های جهانی درخشیده است و با رویکرد ظلم‌ستیزی و معنویت‌خواهی و منطق و عقلانیت در جریان است.

المصطفی نهادی برخاسته از متن انقلاب و حوزه/برپایی جشن پیروزی انقلاب در چهل کشور

 رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به یاوه‌گویی سرسپردگان دوران منحوس رژیم پهلوی گفت: جشن پیروزی انقلاب در چهل کشور جهان برگزار می‌شود و دستاوردهای انقلاب اسلامی دلیلی بر بطلان ادعای کسانی است که معتقدند حاکمیت دینی با دستاورد علمی میانه‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز هفتم بهمن‌ماه، در آیین رونمایی از ۳۵ اثر پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی و تمبر یادمان انقلاب اسلامی در آثار این پژوهشگاه اظهار کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های متعدد به ویژه تولید علم دارای هیچ رتبه‌ای در جهان نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در رتبه ۱۶ تولید علم در جهان قرار دارد و بیش از ۴ میلیون دانشجو دارد که ۶۲ درصد از آنان را بانوان ایران اسلامی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه چهار دهه تحریم و فشارهای اقتصادی و سیاسی هیچ گاه اثری بر انقلاب و اندیشه‌های انقلابی ملت بصیر ایران اسلامی نگذاشت، ادامه داد: انقلاب اسلامی به واسطه همین مشروعیت الهی و مردمی توانست همه این توطئه را در هم کوبیده و فتنه‌هایی چون گروه‌های تکفیری، سلفی، وهابی و داعش را با قدرت خود در منطقه در هم شکند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: آخرین فتنه‌ای که در منطقه به پا کردند فتنه مذهبی بود تا چهره غیر قابل قبولی از دین مبین اسلام را توسط گروه‌های تکفیری و داعش عرضه کنند اما این توطئه نیز ناکام ماند و به دست سربازان برومند اسلام نابود شد.

حجت‌الاسلام عباسی اظهار کرد: استکبار جهانی و ابرقدرت‌های عالم از همان ابتدا دشمنی‌های خود را علیه انقلاب اسلامی نشان دادند و هر بار سخن از نابودی انقلاب اسلامی گفتند، در حالی که این انقلاب همچنان با اقتدار در مسیر خود حرکت می‌کند و بسیاری از سردمدارن کفر و عناد از بین رفته‌اند.

نویسنده کتاب «العمل فی الکتاب والسنه» اذعان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، راه‌اندازی جامعة المصطفی العالمیه است؛ این نهاد برخاسته از حوزه و آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه جهانی و بین‌المللی است.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی این مرکز علمی باعث شد که به تازگی دانشگاه آکسفورد در همایشی سه دانشگاه الازهر، المدینه و المصطفی را به‌عنوان سه جریان و گفتمان تأثیر‌گذار نام ببرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: مراکز پژوهشی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان معرفی کنند و به نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازند. در گذشته کتاب‌های محدودی توسط حوزه منتشر شده بود، اما حوزه‌های علمیه در طول چهار دهه بالغ بر ۱۵۰ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی تألیف و منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه به یومن چهلمین سال انقلاب اسلامی، آیین گرامی‌داشت چهلمین سالگرد انقلاب را در ۴۰ نقطه جهان برگزار خواهیم کرد، گفت: انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ و نقطه عطف مهمی در تاریخ ایران و جهان است. انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای ایجابی و موفقیت‌هایی بزرگی است که امپراتوری‌های رسانه‌ای دنیا تلاش می‌کند این موفقیت‌ها در جهان مطرح نشود.

نویسنده کتاب «انسان ودین» تاکید کرد: انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در جهان معاصر داشت و دستاوردهای مهمی به همراه آورد، لذا باید در آستانه چهلمین سال انقلاب، این دستاوردها را به خوبی برای جوانان تبیین کنیم، چرا که این شجره طیبه در طول چهار دهه روز به روز تنومندتر و ثمرات آشکارتری را نشان می دهد و همواره در مقابل طوفان های سهمگین حوادث ایستادگی کرده و در برابر هجمه ها سرخم نخواهد کرد و با وجود تلاش مخالفین، هیچگاه به لطف الهی رو به زوال نرفت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را با افتخار و اقتدار برگزار می‌کند و ما به انقلاب به‌عنوان یک مرحله از مراحل تاریخی حاکمیت حق نگاه می‌کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه عرضه الگوی جدید برای حیات اجتماعی و بین‌المللی بشر از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌ها در طول ۴ دهه ایستادگی کردیم در حالی‌که از همان ابتدا انواع تهاجم‌ها نسبت به این انقلاب شروع شد به گونه‌ای که آمار شهدای ترور ما بسیار تکان دهنده و بیش از ۱۷ هزار نفر است و به گفته رهبر انقلاب برخی از رو سیاهان تروریست ادعای مقابله با آن را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز