خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی کانون:

۳هزار اثر هنری با محوریت تمرین زندگی و رنگ مهربانی خلق شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۴۸

نمایشگاه آثار برتر هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از روز یک‌شنبه ۷ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. نزدیک به ۳هزار اثر در ۶ رشته هنری در این دوره شرکت داده شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زمردیان (معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در تشریح دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش، گفت: هم‌زمان با آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر، هفتمین دوره این دوسالانه با محوریت شعار سال ۹۷ کانون «تمرین زندگی» و موضوع «رنگ مهربانی» برگزار می‌شود.

زمردیان با بیان این‌که آثار ارسالی از سوی هنرمندان کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در سراسر کشور نهم دی‌ سال جاری از سوی ۱۵ داور در رشته‌های نقاشی، عکاسی، سفال‌گری، خوش‌نویسی و هنرهای بومی و سنتی مورد بررسی و داوری قرار گرفت، یادآور شد: در این دوره ۱۲۸۹ اثر نقاشی، ۳۷۲ خوش‌نویسی، ۴۳۳ سفال‌گری، ۴۰۲ عکس و ۴۰۰ هنر دستی بومی و سنتی به دبیرخانه ارسال شد که با توجه به آرای داوران در ۴ گروه سنی شرکت کننده، ۱۲ اثر در رشته نقاشی، ۱۱ اثر در رشته عکاسی،۱۲ اثر در رشته سفال‌گری، ۹ اثر در رشته خوش‌نویسی، ۹ اثر در رشته هنرهای بومی و سنتی (صنایع دستی) و ۹ اثر در رشته هنرهای بومی و سنتی (عروسک سازی) انتخاب شدند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در خصوص هدف اصلی برگزاری دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» گفت: به منظور شناسایی و شکوفایی خلاقیت‌های هنری کودکان و نوجوانان این جشنواره فرصتی است تا علاقه‌مندان در سراسر کشور در چهار گروه سنی ۴ تا ۶، ۷ تا ۹، ۱۰ تا ۱۲ و همچنین ۱۳ تا ۱۸ سال خروجی کارگاه‌های آموزشی را در قالب جشنواره به ارزیابی بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که آثار برگزیده‌ هنرمندان به صورت نمایشگاه و کتاب دوسالانه‌ هنرهای تجسمی «آفرینش» ارایه می‌شود، یادآور شد: هدایا و لوح‌های تقدیری تهیه شده که به استان‌ها ارسال می‌شود و بر همین اساس مراسم جشن قدردانی از هنرمندان برگزیده در استان‌ها برپا خواهد شد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه آثار دوسالانه تجسمی آفرینش از ۷ بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب، نگارخانه شهید طاها به نمایش گذاشته می‌شود و بازدید برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز