خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع حسین محب‌اهری مطرح شد؛

حسین عشق به زندگی، استواری و لذت بردن از هر لحظه را از خود به‌جا گذاشت+عکس

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۰۵

در مراسم تشییع پیکر حسین محب اهری (بازیگر سینما و تلویزیون)، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، محمدمهدی عسگرپور، افشین هاشمی، هدایت هاشمی، سهیلا گلستانی، قطب‌الدین صادقی، حسین کیانی، سعید داخ، حمید پورآذری، اصغر دشتی، آتوسا قلمفرسایی، حمید شاه آبادی، قادر آشنا، اصغر همت و جمعی دیگر از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع حسین محب‌اهری (بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون) صبح امروز (پنجشنبه ۲۷ دی) از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن به عهده اصغر همت بود، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، محمدمهدی عسگرپور، افشین هاشمی، هدایت هاشمی، سهیلا گلستانی، قطب‌الدین صادقی، حسین کیانی، سعید داخ، حمید پورآذری، اصغر دشتی، آتوسا قلمفرسایی، حمید شاه آبادی، قادر آشنا و جمعی دیگر از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون حضور داشتند.

شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی) در ابتدای این مراسم با بیان اینکه همه ما امروز در فقدان هنرمندی عزیز، دوست داشتنی، رفیق و با نشاط گرد هم جمع شده‌ایم، گفت: فقدان محب اهری برای ما غم سختی است و باعث تأثر همه شده است زیرا ندیدن نقش‌آفرینی مردی که بیش از ۵ دهه به ایفای نقش می‌پرداخت، غم‌انگیز است.

کرمی با اشاره به دوران مبارزه محب اهری با بیماری سرطان، خاطرنشان کرد: بزرگترین نقش‌آفرینی او در زندگی مبارزه با بیماری بود. او امید به زندگی داشت و به مرگ هم لبخند زد. امیدوارم قدر پیشکسوتان و هنرمندان‌مان را بیشتر از پیش بدانیم.

در ادامه، اصغر همت با بیان اینکه امروز همه ملت ایران عزادار هستند زیرا همه با حسین محب اهری خاطره دارند، از ایرج راد دعوت کرد. راد با بیان اینکه «عزیزی که در مقابل ما آرمیده است، تمام وجودش عشق به زندگی است» گفت: من باور ندارم که حسین محب‌اهری از میان ما رفته باشد. هر لحظه فکر می‌کنم که حسین محب اهری می‌ایستد و از ما می‌خواهد تا کوپن زندگی‌مان را برای امروز به خوبی خرج کنیم.

راد ادامه داد: حسین عاشق هنرش، بازیگری و صحنه و مردم بود و وقتی با وجود بیماری و دردی که در وجودش بود روی صحنه می‌رفت، عاشقانه بازی می‌کرد و حرفش را برای مردم و جایگاه مردم می‌زد. حسین محب اهری برای کودکان و نوجوانان و آثار کمدی کارهای ارزشمندی کرد. او ۸۰ کار صحنه‌ای داشت و در بیش از ۲۰۰ اثر تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت، به همین خاطر در دل مردم همچنان جای دارد.

این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: حسین از خود عشق به زندگی، استواری و لذت بردن از هر لحظه، کار کردن و استوار ماندن تا آخرین لحظه عمر را به جا گذاشت.

علی دهکردی (رئیس انجمن بازیگران خانه سینما) سخنران بعدی بود که با اشاره به اینکه «در مراسم تشییع لبخند، مهربانی، شور به هنر و بازیگری شرکت کردن کار سختی است» گفت: ما به حسین در هر شرایطی که فکر می‌کنیم، ناخودآگاه لبخند می‌زنیم.

دهکردی با بیان اینکه «حسین می‌گفت که می‌خواهم زنده بمانم و نقش‌هایی را که بازی نکرده‌ام، بازی کنم.» ادامه داد: همه از شور بیکران حسین به زندگی حرف زدند، من فکر می‌کنم این جادو به واسطه هنر بازیگری در او شکل گرفته است.

او با یادی از پشت صحنه سریال «۸۷ متر» به‌عنوان آخرین اثری که حسین محب‌اهری در آن بازی کرده است، آن را یک عزای عمومی خواند و گفت: هر لحظه که حسین می‌آمد، شور و شعف را به درون گروه تزریق می‌‌کرد.

دهکردی در ادامه به این مساله اشاره کرد که کیانوش عیاری به دلیل حضور در مراسم سوگواری خانوادگی نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند و یادداشت او را قرائت کرد.

در یادداشت کیانوش عیاری چنین آمده بود: حسین محب اهری در این‌چند روز پایانی زندگی‌اش وقتی مقابل دوربین قرار می‌گرفت، آدم دیگری می‌شد و انگار نه انگار که اجل در انتظار اوست. چنان تن به نقش می‌سپرد که من شگفت‌زده مبهوت سرزندگی‌اش می‌شدم و نه توان بازیگری‌اش. فکر می‌کردم او تنها می‌خواهد از آخرین دقایق زندگی‌اش نهایت بهره را ببرد.

پس از این صحبت‌ها، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) چند بیت را به یاد حسین محب‌اهری، به‌آواز خواند.

آتیلا پسیانی به‌عنوان یکی از دوستان قدیمی محب‌اهری سخنران بعدی بود که با بغض و ذشک صحبت کوتاهی درباره دوست قدیمی‌اش کرد.

 پسیانی گفت: نمی‌دانم چه باید بگویم اما وقتی دیروز نوید محمدزاده این خبر را به من داد، فهمیدم زندگی بدون او چقدر سخت است.

این بازیگر با بیان اینکه نمی‌خواهم درباره این قضیه که او چقدر خوب بود، خسیسی گفت: وقتی آدم با کسی خیلی نزدیک است، اصلا نمی‌داند چه باید بگوید.

مریم کاظمی‌ آخرین سخنرانی بود که در وصف حسین محب‌اهری سخن می‌گفت.

کاظمی گفت: من احساس می‌کنم‌ حسین زنده و در بین این‌جمعیت است و ما را می‌‌بیند. مطمئنم همه از او خاطرات خوبی دارید و از شما می‌خواهم همیشه با بهترین خاطرات از او یاد کنید.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: حسین جان! غم از دست دادن تو چیزی نیست که سر کوچه و بازار جار بزنیم، این‌قدر عمیق است که در اعماق دلم جای گرفته است و نمی‌توانم آن را فراموش کنم. از حدود ۱۰ سال پیش که کار کردن را با هم را شروع کردیم و دوستی بین ما به وجود آمد، ترس از دست دادن تو همراه من شد.

کاظمی با بیان اینکه «خیلی می‌ترسیدم و این ترس هر سال بیشتر می‌شد اما تو به من یاد دادی که ما باید ما با ترس‌هایمان مواجه شویم و در ۷ سال گذشته یاد گرفتم چگونه با آنها برخورد کنم» ادامه داد: همه می‌گویند مریم‌ هوای حسین را داشت ولی من می‌گویم او هوای من را داشت و چراغ راهم شد و نقشه راه را به من داد.

او در پایان خاطرنشان کرد: من به عشق تو راهم را ادامه می‌دهم. حسین از همه می‌خواست تا شجاع باشند و بنابراین من نترسیدم که امروز رنگ قرمز بپوشم و شجاعانه آن‌را به دلیل اینکه تو دوستش داشتی انتخاب کردم.

در پایان این مراسم نماز میت به امامت حجت‌الاسلام دعایی خوانده و پیکر حسین محب‌اهری به سوی بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز