خبرگزاری کار ایران

احمد ضابطی جهرمی مطرح کرد؛

لزوم تشویق بخش خصوصی در پژوهش و فیلمسازی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۱۲

دبیر دومین جایزه پژوهش سینمایی سال معتقد است که باید دید چگونه می‌توان بخش خصوصی را نه تنها برای سرمایه گذاری در تولید فیلم بلکه در دیگر زمینه‌های زیربنایی سینمای ایران، عملاً بیشتر فعال و ترغیب کرد.

به گزارش ایلنا، احمد ضابطی جهرمی درباره محورهای درنظر گرفته شده در جایزه پژوهشی گفت: محورهایی که در فراخوان دومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران اعلام شده همه از یک سطح اهمیت برخوردارند، برخی از آنها نیز محورهایی هستند که چشم انداز جدیدی را در پژوهش‌های علمی مربوط به سینمای ایران مطرح می‌کنند که برای توسعه فرهنگی، هنری و زیبایی‌شناسی همچنین برای شکل گیری سینما به مفهوم همه جانبه یک هنر ملی در ایران حیاتی است. به عنوان نمونه، در گفتمان‌های نظری مربوط به نقد یا نظریه پردازی فیلم، جایگاه نظریه برای توسعه فرم و شکل گیری سینمای ملی باید در حیطه پژوهش‌های علمی و آکادمیک مشخص شود.

وی یادآور شد: برگزاری جایزه پژوهش سینمایی سال یکی از ماموریت‌ها و وظایف اصلی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی است و شناخت پژوهشگران مستعد و علاقمند به کار و به مطالعه علمی روی هنر سینما به‌ویژه سینمای ایران از وظایف مهمی است که این معاونت باید به آن توجه داشته باشد. مؤسسات و نهادهای علمی- پژوهشی و آکادمیک به خصوص دانشگاه‌ها ( دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری) را به امر پژوهش تشویق کند و آنها انواع یافته‌های علمی - کاربردی و زیرساختی خود را برای توسعه همه جانبه سینمای ایران منعکس کنند.

دبیرجایزه پژوهش سینمایی سال همچنین گفت: معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی قاعدتاً باید محلی برای تجمع و تمرکز پژوهشگرانی باشد که روی جنبه‌های متنوع سینمای ایران مطالعه و تحقیق می‌کنند.

ضابطی جهرمی همچنین گفت: در این دوره پژوهش‌هایی مورد تشویق قرارخواهند گرفت که توانسته باشند با استفاده از روش‌های تحقیق علمی، یک تحلیل کاربردی، عملی ، ملموس و واقع بینانه از چگونگی تأمین سرمایه برای سینما از ناحیه بخش خصوصی داشته باشند یا سازو کارهایی را  که منجر به  تشویق و ترغیب نهادها، سازمان‌ها، مراکز و مؤسسات خصوصی که کار اصلی‌شان ممکن است تولید فیلم نباشد اما در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فیلمسازی امکانات و اعتباراتی را می‌توانند برای تولید انواع فیلم اختصاص دهند، تبیین نمایند. اگر پژوهشی بتواند به چنین توصیه‌های عملی و کاربردی  دست یابد و این ساز و کارها را شناسایی و تبیین کند به آن پژوهش از جنبه تشویقی توجه ویژه خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر حال باید دید چگونه می‌توان بخش خصوصی را نه تنها برای سرمایه گذاری در تولید فیلم بلکه در دیگر زمینه‌های زیربنایی سینمای ایران، عملاً بیشتر فعال و ترغیب کرد. امیدواریم میزان و دامنه این پژوهش‌ها آنقدر زیاد شود که بتوان جایزه پژوهش سینمای ایران را هرسال بدون وقفه برگزار کرد.

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال فردا سه شنبه 27 آذرماه ساعت 14 در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز