خبرگزاری کار ایران

مریم فرحزادی اعلام کرد:

انیمیشن در ایران نتوانسته راه خود را به سالن‌ها باز کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۱۷

کارگردان انیمیشن آبی گفت: انیمیشن باوجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در سال‌های اخیر هنوز نتوانسته در ایران راه خود را به سالن‌های سینمایی باز کند.

به گزارش ایلنا، مریم فرحزادی با اشاره به مسیری در که زمینه ساخت انیمیشن طی کرده اظهار کرد: نخستین فیلمی که ساختم «نقش هر پرده» بود و این انیمیشن توانست در بیش از ۴۰ جشنواره در سال ۹۲ موفقیت‌های متعددی را از جمله بهترین فیلم انیمیشن در فستیوال کوتاه نور در فلوریدای آمریکا، جشنواره رشد، جایزه اول جشنواره فرهنگ لس آنجلس و... کسب کند.

وی یادآور شد که ایده اصلی این انیمیشن را از دو بیت شعر حافظ گرفتم و با استفاده از نگارگری‌های کهن ایرانی این انیمیشن داستان فراغ و وصال دو معشوق را به تصویر کشید.

این کارگردان انیمیشن در ادامه با اشاره به ادامه تحصیل خود در زمینه انیمیشن در آمریکا به تولید دومین فیلم خود به‌نام آبی (blue) اشاره کرد و توضیح داد: این انیمیشن در ۳۵ جشنواره توانست موفقیت‌های مختلفی را کسب کند که از جمله آن می‌توان به کسب دیپلم افتخار از دپارتمان فیلم و انیمیشن RIT، بهترین انیمیشن فستیوال Migrarti Film Festival و... اشاره کرد.

فرحزادی با اشاره به موفقیت اخیر فیلم blue عنوان کرد: این انیمیشن توانست جایزه بهترین فیلم انیمیشن فستیوال فیلم CBCF ALC را دریافت کند. در ساخت این انیمیشن تکنیک همسو با مضمون است و با توجه به محتوای این اثر درباره طرد شدن یک فرد از جامعه، فضای شهری چیزی میان دو بعدی و سه بعدی به تصویر کشیده شده است.

وی درباره حضور فیلمسازان جوان در جشنواره‌های مختلف عنوان کرد: حضور جوانان فیلمساز در جشنواره‌ها می‌تواند به بال بردن تجربه و آگاهی آنها کمک کند.

این کارگردان انیمیشن گفت: هنرمندان می‌توانند در حین برگزاری جشنواره با هنرمندان دیگر در تماس باشند و آثارشان را ببینند و از نزدیک با نقدها روبرو شوند.

فرحزادی اظهار کرد: اگر امکانی برای حضور فیلمسازانی که فیلم‌هایشان در جشنواره‌های خارجی پذیرفته می‌شوند فراهم شود، تعامل خوبی میان فیلمسازان ایرانی و کشورهای دیگر برقرار خواهد شد و امیدوارم این مهم محقق شود.

وی درباره جایگاه انیمیشن در ایران گفت: انیمیشن به طور کلی نسبت به سایر هنرهای نمایشی از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است.

چرا که مخاطبان زیادی را با گروه سنی بیشتری در بر می‌گیرد و از کودکان تا بزرگسالان در این عرصه فعالیت می‌کنند.

این انیماتور تصریح کرد: انیمیشن در کشورهای  پیشرفته و به خصوص هالیوود جایگاهی در حد فیلم‌های سینمایی دارد و حتی بسیار از فیلم‌های سینمایی از امکانات انیمیشن بسیار بهره برده‌اند اما در ایران با وجود نیروی جوان و بسیار خلاق فعال در زمینه‌ی انیمیشن متاسفانه انیمیشن نتوانسته است راه خود را به سالن‌های سینما باز کند و نمایش انیمیشن‌های کوتاه فیلم سازان جوان محدود شده‌اند به فستیوال‌های کوچک و بعضاً تخصصی.

فرحزادی عنوان کرد: در حالی که بسیاری از فیلم‌های انیمیشن کوتاهی که با بودجه‌های شخصی و با مشقت فراوان جوانان فیلم‌ساز تهیه می‌شوند کاملاً پتانسیل تبدیل شدن به فیلم‌های بلند انیمیشن را دارا هستند و فقط با کمی حمایت مالی و معنوی می‌توانند تبدیل به آثار خارق‌العاده‌ای شوند که دست کمی از بسیاری از فیلم‌های انیمیشن تولید شده در بسیاری از کمپانی‌های بزرگ انیمیشن دنیا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز