خبرگزاری کار ایران

ساخت یک فیلم مستند درباره هانری کربن

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۵۵

فیلم مستند (مستشرق) قرار است در مورد زندگی و افکار هانری کربن (فیلسوف و اسلام شناس شهیر فرانسوی) به تهیه‌کنندگی، پژوهش و کارگردانی مسعود طاهری ساخته شود.

به گزارش ایلنا، مسعود طاهری که فیلم مستند (شرقی) در خصوص توشیهیکو ایزوتسو را در پرونده حرفه‌ای خود دارد، در مورد ساخت مستند هانری کربن گفت: ساخت فیلم پرتره هانری کربن به نوعی ادامه همان فیلم مستند (شرقی) است، فیلم قرار است روایتگر زندگی و البته بیشتر افکار فیلسوفی به نام هانری کربن باشد که مانند ایزوتسو در پی نوعی اشراق و آن هم در جغرافیای شرق بود و جالب است که نقطه میانه و فصل مشترک هر دو کشوری بود به نام ایران که تا قبل از انقلاب در بیشتر ماه‌های سال در پایتختش تهران گردهم می‌آمدند و در مورد امور مختلف با هم گفتگو و تشریک مساعی داشتند.

طاهری یادآور شد: در فیلم کربن البته بیشتر در پی این هستیم که افکار کربن را مطرح و معرفی کنیم و از پرداختن به ریز وقایع زندگی کربن اجتناب کنیم. تلاش گروه سازنده بر این است که این فیلم تا اواخر بهار سال آینده آماده شود.

فیلم (مستشرق) قرار است با همکاری و مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و شرکت چهرداد فیلم ساخته شود. مدت درنظر گرفته شده برای این فیلم 110 دقیقه است و مانند همان فیلم شرقی به صورت یک مستند روایی در مصاحبه با اساتید و افراد مختلف از کشورهای مختلف که با آثار و افکار کربن آشنا دارند باشد. فعلاً حضور محسن امینی به عنوان یکی از پژوهشگران اصلی پروژه قطعی شده و حضور بقیه عوامل هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز