خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی:

ما اینجا هستیم تا از گردشگری ایران حمایت کنیم/ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی معروفند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۲۴

ایران می‌تواند در دو بحث گردشگری فرهنگی و اکوتوریسم توسعه یابد و تمرکز گردشگری بر این حوزه‌ها می‌تواند رونق گردشگری را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زوراب پولولیکاشویلی (دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی unwto) که برای اولین بار است که به ایران سفر کرده، بعد از بازدید از کاخ سعدآباد و پس از آن دیدار با محمدجواد ظریف به کاخ گلستان آمد و طی بازدیدی که از این کاخ داشت، در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

علی‌اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور) در این بازدید او را همراهی می‌کرد.

مونسان با اشاره به برگزاری رویداد همدان 2018 که قرار است با حضور 27 کشور در همدان برگزار شود، گفت: امیدواریم این حضور به توسعه گردشگری کمک کند. در این راستا در جلسه‌ای که با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی داشتیم از او درخواست کردیم تا در توسعه گردشگری ایران همراه ما باشد و به ما کمک کند چراکه ایران جزو 10 کشور برتر دارای پتانسیل‌های گردشگری است. ما تلاشمان بر آن است تا با شناسایی این ظرفیت‌ها به اعضای سازمان جهانی گردشگری توسعه گردشگری ایران را به همراه داشته باشیم.

به گفته مونسان، ایران می‌تواند در دو بحث گردشگری فرهنگی و اکوتوریسم توسعه یابد و تمرکز گردشگری بر این حوزه‌ها می‌تواند رونق گردشگری را به همراه داشته باشد.

زوراب پولولیکاشویلی با اشاره به مهمان‌نوازی ایران گفت: هر چند بحث فرهنگ و تمدن بسیار اهمیت دارد اما مهمان‌نوازی یکی از مولفه‌های اصلی گردشگری است و ایران به مهمان‌نوازی معروف است.

او ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که امروز در این مکان (کاخ گلستان) حضور دارم و به نظر من کاخ گلستان مکانی است که همه باید از آن دیدن کنند در این راستا از رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران و دولت تشکر می‌کنم که گردشگری را مورد توجه قرار داده‌اند.

او ادامه داد: ایران کشوری جذاب از نظر گردشگری فرهنگی و اکوتوریست است و ما می‌خواهیم روی این حوزه کار کنیم و آن را ارتقا دهیم چنانکه حضور ما در ایران شاهدی بر این مدعاست که ایران کشوری با جاذبه‌های متعدد است.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با اشاره به حضور 27 کشور که به منظور برگزاری رویداد همدان 2018 به ایران آمده‌اند، گفت: ما باید از این 27 کشور به منظور ارتقای ارتباط تجاری در حوزه گردشگری بهره‌ جوئیم. همدان می‌تواند به عنوان مرکزی جدید برای گردشگری ایران معرفی شود. ما اینجا هستیم تا از گردشگری ایران حمایت کنیم و کمک کنیم تا حوزه گردشگری در سراسر کشور ارتقا و توسعه یابد.

مونسان در ادامه تاکید کرد: از آنجا که امروزه اکوتوریسم تبدیل به موضوعی جدی در عرصه گردشگری جهان شده است، سازمان جهانی جهانگردی نیز برای دو سال آینده این حوزه را مورد توجه قرار داده است حتی یک سال قرار است به این نام نامگذاری شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آداب و رسوم از یک سو و ظرفیت اقوام از دیگر سو می‌تواند توسعه اکوتوریسم را برای ایران به همراه داشته باشد در این راستا قصد داریم دو هزار واحد بوم‌گردی راه‌اندازی کنیم. این امر سبب رشد روستاها و اشتغال‌زایی خواهد شد از این رو طبیعت‌گردی را جدی گرفته‌ایم و می‌خواهیم با استانداردهای روز پیش برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز