خبرگزاری کار ایران

انتشار دو اثر سوسیالیستی جدید توسط طلایه پرسو

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۳۴۶

انتشارات طلایه پرسو دو اثر جدید منتشر کرد. نخستین اثر تالیفی‌ست از فردریک انگلس دستیار مشهور مارکس و دیگری اثری است که به تاریخچه فعالیت‌های انقلابی زنان کوبایی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات طلایه پرسو دو کتاب جدید با نام‌های "منشاء خانواده، ماکیت خصوصی و دولت" و همچنین "زنان  در کوبا، تکوین انقلابی درون انقلاب" با رویکردهای سوسیالیستی منتشر کرد.

انتشار دو اثر سوسیالیستی جدید توسط طلایه پرسو

کتاب منشاء خانواده، مالکیت خصوصی و دولت، اثری‌ست از فریدریک انگلس، فیلسوف برجسته‌ای که همواره آثارش در سایه آثار دوست و همکار دیرینه‌اش کارل مارکس قرار گرفت و بیشتر به عنوان شارح آثار مارکس شناخته می‌شود. این اثر با مقدمه‌ای از اولین رید، نویسنده کتاب سیر تکامل زن و ترجمه خسرو پارسا منتشر شده است.

مولف در این کتاب به خانواده، مالکیت و دولت، به عنوان برساخت‌های سرمایه‌داری اشاره می‌کند و به دنبال شناخت رابطه دیالکتیکی میان این موارد با سرمایه‌داری پرداخته است.

کتاب حاضر با همین نام توسط مسعود احمدزاده در سال 57 نیز ترجمه شده بود. انگلس که به همراه مارکس از پیشگامان رصد تحولات طبقاتی و کارگری تاریخ بود، در این اثر اظهار می‌دارد که مالکیت خصوصی، خانواده و دولت، نهادهای بنیادین جامعه سرمایه‌داری هستند و وجودشان نه طبیعی‌ست و نه ابدی! انگلس معتقد است که این نهادها محصول شرایط اقتصادی و اجتماعی خاصی هستند و می‌توان با ایجاد تغییرات در توابع علیتی، این موارد را دستخوش تغییر و استحاله کرد. این فیلسوف سرمایه‌دار آلمانی‌تبار، مدعی‌ست که ستم‌کشیدگی زن، همزمان با ایجاد مالکیت خصوصی آغاز می‌شود و همچنین ادعا دارد که پیدایش و رشد طبقه کارگر مدرن می‌تواند منجبر به پایان این ستم‌کشی شود!

انتشار دو اثر سوسیالیستی جدید توسط طلایه پرسو

زنان در کوبا به روایت همسر رائول کاسترو

کتاب "زنان در کوبا، تکوین انقلابی درون انقلاب" اثری‌ست سوسیالیستی با رویکردهای فمینیستی که توسط مولفان: ویلما اسپین، اسلا دلو سانتوس و یولاندا فرر، به رشته تحریر درآمده و شهره ایزدی و سعیده شکرخدائیان آن را به فارسی برگردانده‌اند.

این کتاب از سانتیاگو د کوبا تا تولد فدراسیون زنان کوبا را مورد بررسی قرار داده است.

عکس روی جلد این اثر نیز، نمایشی‌ست از یگان میلیشیای کوبا که در سال 1961تهاجم ایالات متحده به خلیج خوک‌ها را طی کمتر از 72 ساعت در منطقه پلایا ِیرون درهم شکست.

ویلما اسپین، که از نگارندگان اثر حاضر است نیز، همسر رائول کاسترو، رئیس سابق دولت کوبا و برادر فیدل کاسترو رهبر اسبق انقلاب کوباست. اسپین از رهبران چریکی انقلابی کوبا بود که در انگیزش زنان کوبایی علیه باتیستا بسیار فعال و اثرگذار عمل کرد. پیشتر نیز نشر گل آذین کتابی را تحت عنوان زنان در انقلاب کوبا منتشر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز