خبرگزاری کار ایران

برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار هم‌زمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۲۶

رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در آبان و همزمان در مناطق مرزی استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد لارتی با اشاره به لزوم توجه به اهمیت و نقش به سزای هنر در ترسیم وقایع و مفاهیم ارزشمند دینی به‌خصوص واقعه کربلا و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار هم‌زمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را فرصتی برای به تصویر کشیدن مظلومیت شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس و خانواده‌های معظم‌شان دانست و افزود: ما در سال‌های گذشته همایش‌های مختلف تئاتر خیابانی را در سالروز گرامی‌داشت روز شهید در اسفند ماه برگزار می‌کردیم. این برنامه فرهنگی با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مخاطبین در استان ایلام و مناطق مرزی برگزار خواهد شد.

فراخوان نخستین سوگواره تئاتر خیابانی ایثار:

(ویژه راهپیمایی عظیم حسینی)

بنیاد شهید و امور ایثارگران همگام با مردم سوگوار در پیاده‌روی پرشور و شعور اربعین حسینی  نخستین سوگواره تئاتر خیابانی را از تاریخ ۵لغایت ۸ آبان سال جاری و در استان ایلام برگزار می‌کند. لذا از عموم گروه‌های تئاتر خیابانی درقالب‌های اجرایی مختلف و نقالی، پرده‌خوانی، مقتل‌خوانی، موکبی دعوت می‌شود تا آثار خود با محوریت‌های اعلام شده به دبیرخانه سوگواره به آدرس : تهران _خیابان طالقانی _خیابان ملک‌الشعرای بهار معاونت فرهنگی آموزشی طبقه دوم _اداره‌کل امور هنری – اداره هنرهای نمایشی ارسال کنند.

نکته: باتوجه به برگزاری نخستین دوره سوگواره اولویت پذیرش با گروه‌هایی بومی و هم‌جوار محل برگزاری سوگواره خواهد بود.

_از هر گروه فقط یک اثر جهت بازبینی پذیرفته می‌شود.

_به گرو‌ه‌های راه یافته به سوگواره براساس شرایط مسافت، تعداد نفرات، آکسسوار کمک هزینه‌ای به رسم هدیه و تبرک این حرکت حسینی اعطاء خواهد شد.

موضوعات:

۱_روایت‌ها و داستان‌هایی از پیاده‌روی اربعین حسینی

۲_نگاه نو و خلاقانه در شناخت واقعه عاشورا به نسل جوان

۳_قیام عاشورا و مدافعان حرم.

۴_فرهنگ ایثار و شهادت

۵_ ایثار اجتماعی

 گاه‌شمار:

۱_ارسال آثار تا ۲۹مهر ۹۷

۲_اعلام نتایج بازبینی دوم آبان ۹۷

۳_برگزاری سوگواره ۵ الی ۸ آبان ۹۷

مدارک عمومی:

۱_سه حلقه DVD نمایش

۲_تصویر کارت ملی

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دبیرخانه سوگواره (۸۸۳۰۵۷۶۵) تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز