خبرگزاری کار ایران

علی مهام مطرح کرد:

بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشتیم/مخاطبان از سریال‌های آپارتمانی خسته شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۹۲

تهیه‌کننده سریال « بازی نقاب‌ها» معتقد است که مخاطبان از فیلم‌ها و سریال‌های آپارتمانی خسته شده‌اند و بیشتر دوست دارند مناظر و زیبایی خارج از شهر و تهران را تماشا کنند.

تهیه‌کننده سریال «بازی نقاب‌ها» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روند ساخت این سریال و استقبال مخاطبان از آن گفت: خوشبختانه این سریال با بازخورد خوبی مواجه شد. بیشتر سریال‌ها در آپارتمان‌ها ساخته می‌شود و مخاطب دوست دارد فیلم و سریالی متفاوت ببیند.

علی مهام با بیان اینکه این سریال به فرهنگ و آداب و سنن مختلف می‌پردازد، افزود: در این سریال سعی داشتیم فرهنگ بومی را به تصویر بکشیم زیرا می‌دانستیم مخاطب این موضوع را می‌پسندد و بدین وسیله با فرهنگ‌های مختلف استان‌ها و شهرهای دیگر آشنا می‌شوند. حتی چند نفر از من سؤال کردند که روسری‌های خانم‌ها در سریال را چگونه می‌توان تهیه کرد این نشان می‌دهد که عناصر مختلف در فیلم و سریال مهم است و برای مخاطب عام جذابیت دارد و علاوه بر آن به اقتصاد هم کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم وقتی به شمال کشور سفر می‌کنند بیشتر به گیلان و مازندران سفر می‌کنند و سمت استان گلستان و ترکمن صحرا کمتر می‌روند. در این سریال سعی کردم جاهای دیده نشده  این بخش از سرزمینمان را معرفی کنیم. یکی از این موارد پوشش خانم‌هاست. پوشش مختلف اقوام و بخصوص خانم‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های دیگر کمتر دیده شده است. درواقع در سریال «بازی نقاب‌ها» مقوله‌های بصری بیشتر مخاطب را جذب کرده است.

وی با بیان اینکه سریال 40 قسمت است، گفت: هرچه جلوتر می‌رویم طبیعی است که داستان تغییر خواهد کرد مانند فیلم سینمایی 90 دقیقه‌ای و یا تله فیلم نیست که از ابتدا یک داستان را جلو ببرد. معمولاً در سریال‌ها قصه‌های فرعی به مروز زمان شکل می‌گیرد و مخاطب باید صبور باشد تا به شکل گیری اصلی برسم. درحال حاضر در حال شکل گیری شخصیت‌های اصلی قصه هستیم.

مهام ادامه داد: عده‌ای از ترکمن‌ها از این سریال خوش‌شان آمده و عده‌ای هم نقد دارند. باید توجه داشت که این اتفاقات مربوط به قوم خاصی نیست و در همه اقوام دیده می‌شود. می‌توان آنها را به شکل درام درآورد و مخاطب را جذب کرد.

وی درباره داستان سریال نیز توضیح داد: در سال‌های گذشته درباره اهمیت  برنج و نقشان در زندگی و چرخه اقتصادی سریالی توسط جواد افشار ساخته شد و قرار شد تا من هم درباره موضوع گندم سریالی بسازم. پیشنهاد این کار را صباح مدیر فیلم و سریال شبکه دو داده بود و آن زمان قرار نبود برای ساختش به سمت گلستان و مازندران برویم. اما وقتی تحقیق کردیم و متوجه شدیم که گندم را ترکمن‌ها کشت می‌کنند و با توجه به اینکه خودم هم مال آنجا بودم گلستان را انتخاب کردیم.

مهام با اشاره به اینکه با ممیزی‌های صدا و سیما آشناست، ادامه داد: نویسنده سریال بهنام علیزاده بین یک سال و نیم تا 2 سال روی فیلمنامه کار کرد. داستان سریال  را قصه گو و عاشقانه کردیم تا مخاطب را جذب کند. خود من کارمند سازمان صداوسیما هستم و با ممیزی‌ها آشنا بودم و می‌دانستم که چطور بسازیم تا کمتر دچار ممیزی و سانسور شویم.

تهیه‌کننده «بازی نقاب‌ها» درباره موسیقی سریال نیز گفت: موسیقی تیتراژ را سالار عقیلی خواند که بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم اما در داخل سریال روی سکانس‌ها از موسیقی ترکمن هم استفاده کردیم.

وی  با تشکر از همکاری خوب اهالی گلستان و ترکمن‌ها یادآور شد: ترکمن‌ها بیشتر سُنی هستند به همین دلیل در این سریال به دنبال وحدت بین شیعه و سنی هم بودیم. یک ماه فیلمبرداری در ماه رمضان آنجا بودیم حتی افطاری‌ها را هم با هم می‌خوردیم وصمیمیت خاصی بین ما و آنها برقرار بود. در این سریال نیز سعی کردیم بر وحدت شیعه و سنی تاکید کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز