خبرگزاری کار ایران

قلعه هزاره میناب مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۶۵

فاز دوم مرمت قلعه هزاره میناب که از خردادماه سال جاری آغاز شده بود، به پایان رسید. این قلعه تاریخی مربوط به دوره صفوی و ایلخانی است.

به گزارش ایلنا، قلعه هزاره میناب یکی از آثار تاریخی شهرستان میناب در استان هرمزگان است. این قلعه تاریخی که قدمت آن به دوره صفوی و ایلخانی می‌رسد، فاز دوم مرمت آن توسط اداره میراث فرهنگی استان هرمزگان به پایان رسید.

عباس نوروزی (معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان) با اعلام این خبر گفت: قلعه هزاره میناب یکی از آثار ارزشمند استان هرمزگان است که قدمت آن به دوره ایلخانی می‌رسد اما به دلیل بازسازی‌هایی که در دوره‌های متعدد تاریخی صورت گرفته بخش‌های عمده‌ای از این قلعه تاریخی از معماری صفوی برخوردار است.

او گفت: این بنای تاریخی که در گذشته کاربری نظامی، دیده‌بانی و مراقبت از شهر را برعهده داشته متاسفانه بخش اعظم آن به دلیل فرسایش طبیعی و دخل و تصرف‌هایی که توسط مردم صورت گرفته از بین رفته بود.

وی افزود: در فاز دوم مرمت قلعه هزاره میناب اقدامات مرمتی شامل کرسی چینی، استحکام بخشی پی به وسیله سنگ، مرمت بخش‌هایی از دیواره و برج جنوب غربی قلعه و همچنین اقدامات دوخت و دوز با استفاده از مصالح خشت صورت گرفته است به طوری که در فاز دوم حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ قالب خشت در مرمت بنا به کار گرفته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز