خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با پیشکسوت تعزیه مطرح کرد:

ترکیب هنرها و گستردگی جغرافیایی از ویژگی‌های تعزیه است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۲۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رضا لنکرانی پیشکسوت تعزیه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار سید عباس صالحی سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و احمد عزیزی پسشکسوت تعزیه نیز حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن گفت‌وگو با استاد لنکرانی توجه به پیشکسوتان تعزیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا این هنرِ با قدمت به صورت اصولی و با رعایت آیین و اصول آن به نسل‌های بعد منتقل شود.

صالحی ترکیب هنرها در تعزیه و گستردگی جغرافیایی اجرای آن را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و اظهار کرد: در تعزیه شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارائه می‌کنند. این هنر در بیشتر نقاط ایران سابقه اجرا داشته و همچنان اجرا می‌شود که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن آن دارد.

وی همچنین به تعزیه‌های غریب (غیر عاشورایی) اشاره و بر معرفی و اجرای آن‌ها تاکید کرد.

در این دیدار استاد رضا لنکرانی به یاد دوران تعزیه‌خوانی بخشی از نسخه حارس در تعزیه دوطفلان مسلم و نیز قطعه‌ای از سروده خودش در توصیف دیدار شمر با حضرت ابوالفضل (ع) و پیشنهاد ارائه امان‌نامه به آن حضرت را را اجرا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز