خبرگزاری کار ایران

کاروانسرای تاریخی ایوانکی احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۳۲

ناظر و نماینده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان سمنان گفت: کاروانسرای صفوی ایوانکی، پس از برگزاری مزایده از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش ایلنا، سروش هاشمی (ناظر و نماینده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان سمنان) درخصوص واگذاری کاروانسرای صفوی ایوانکی به بخش خصوصی گفت: با هدف احیا و بهره‌برداری از این بنای تاریخی و از طریق جلب همکاری و مشارکت بخش خصوصی و جامعه محلی، کاروانسرای تاریخی ایوانکی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از احیاء با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: کاورانسرای ایوانکی به شماره ثبت ۱۷۶۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در قالب کاربری جدید راه اندازی می‌شود.

ناظر و نماینده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان سمنان گفت: مدت واگذاری کاروانسرا  به سرمایه گذار ۲۴ سال است و مبلغ تعیین شده نیز بر اساس اجرای عملیات تکمیلی، مرمت، آماده‌سازی و احیاء در بنا هزینه می‌شود.

ایوانکی یکی از بخش‌های شهرستان گرمسار است که در مسیر جاده سمنان - تهران و در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر گرمسار قرار گرفته است.

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی در ۳۳ کیلومتری شهر گرمسار و در یک کیلومتری بخش ایوانکی واقع شده است که  یکی از کاروانسراهای زیبا دوره صفوی در استان محسوب می‌شود.

 پلان این کاروانسرا چهار ایوانی و مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ و این کاروانسرا دارای ۲۴ حجره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز