خبرگزاری کار ایران

راهیابی مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» به بخش نیمه‌نهایی جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو

کد خبر : ۶۵۸۹۷۲

مستند ۹۰ دقیقه‌ای «خرگوش سفید را دنبال کن» ساخته محمدحسین سلطانی که پخش بین‌المللی آن را کمپانی بیتا فیلم تهران برعهده دارد، به بخش نیمه‌نهایی یازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکویِ آمریکا راه یافت.

به گزارش ایلنا، مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» به کارگردانی محمدحسین سلطانی که پیش از این در بخش مسابقه بین‌الملل پنجاهمین دوره جشنواره فیلم «کلکته» شرکت کرده بود، در دومین حضور بین‌المللی خود به بخش نیمه‌نهایی یازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکویِ آمریکا راه یافت.

جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو فعالیت خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده و یازدهمین دوره آن در روزهای ۲۳ و ۲۴ سپتامبر امسال (۲۰۱۸) برابر با ۱ و ۲ مهر در شهر سان‌فرانسیسکویِ آمریکا برگزار می‌شود.

این مستند که به مدت ۹۰ دقیقه در تابستان ۹۶ تولید شده است، ماجرای سفر فرانسوا ازوت به ایران برای راه‌اندازی یک رستوران را روایت می‌کند. او یک فرانسوی است که پس از سفر به ایران عاشق خانمی می‌شود و پس از مدتی تحقیق درباره اسلام به دین مبین اسلام روی می‌آورد و ازدواج می‌کند. این سرآشپز فرانسوی در ایران می‌ماند و اینک نام فرانسوا حسین را برای خود انتخاب کرده و چند سال است که داور مسابقه دستپخت در شبکه یک سیما است.او اینک تلاش می‌کند آشپزی ایران را که به زعم وی بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را دارد، علمی کند.

ازجمله عوامل این فیلم مستند می‌توان به تهیه‌کننده: محمدعلی نجفیان، فیلمبردار: محمود عطشانی، صدابردار: عبدالرضا حیدری، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: احسان صلح طلب، تدوین: محمود عطشانی و عکاس: سارا دقیق اشاره کرد.

پخش بین‌المللی این مستند برعهده کمپانی بیتا فیلم تهران است که هم اکنون فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی را روی پرده سینماها دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز