خبرگزاری کار ایران

کارشناسان معاونت میراث فرهنگی از بناهای شاخص تهران بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۲۳

کارشناسان اداره کل حفظ، احیاء، بناها و بافت‌های تاریخی از تعدادی از کارگاه‌های فعال و بناهای شاخص در استان تهران بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، کارشناسان اداره کل حفظ، احیاء، بناها و بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی معاونت میراث فرهنگی صبح روز گذشته (یکشنبه 21 مرداد) به همراه سیدهادی احمدی (مدیر کل این اداره) و دلاور بزرگ‌نیا (رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران) از تعدادی از بناهای شاخص و کارگاه فعال مرمتی در استان تهران بازدید کردند.

سیدهادی احمدی (مدیر اداره کل دفتر حفظ، احیاء بناها و بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی) با اشاره به برگزاری 7 کارگاه آموزشی برای کارشناسان این حوزه در تابستان 97 ، بازدید کارشناسان از بناها و محوطه‌های تاریخی از جمله بنای تاریخی ظهیرالاسلام، مسجد حاج رجب علی و مدرسه دارالفنون را در راستای کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد.

او افزود: با توجه به برگزاری برنامه‌های آموزشی در معاونت حفظ و احیاء و آسیب‌شناسی این حوزه به این نتیجه رسیدیم که کارشناسان حفظ و احیاء با توجه به نقش سیاستگذاری و نظارتی که در حوزه بناها و ابنیه تاریخی دارند باید از نزدیک در جریان وضعیت آثار و چگونگی مرمت آنها قرار گیرند.

او گفت: متاسفانه با اینکه سازمان میراث فرهنگی کشور در استان تهران قرار دارد اما در این سال‌ها کمتر بناهای تاریخی استان تهران مورد توجه قرار گرفته از همین رو، تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های آموزشی کارشناسان در کارگاه مرمتی و آثار تاریخی تهران برگزار شود.

احمدی تاکید کرد: از آنجا که بنای تاریخی ظهیر الاسلام که متعلق به یک نهاد عمومی است تصمیم گرفتیم تا کارشناسان از نزدیک در روند مرمت این بنای تاریخی قرار بگیرند.

به گفته مدیر اداره کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، پس از بازدید از بنای تاریخی ظهیرالاسلام از مسجد حاج رجب علی که هم اکنون سقف آن به دلیل رطوبت درحال مرمت است بازدید شد این درحالی است که کارشناسان از نزدیک در جریان مرمت مدرسه دارالفنون قرار گرفتند و با مدیر مجموعه دارالفنون در رابطه با وضعیت مرمتی این بنای ارزشمند تاریخی به گفت و گو نشستند.

به گفته احمدی، این بازدیدها به عنوان جزیی از برنامه های آموزشی این دفتر و به منظور تقویت تفکر نقادانه بین کارشناسان در سال جاری و درمناطق مختلف ادامه خواهد داشت و در این مسیر از تمامی اساتید و صاحبنظران برای ایفای نقش و پربارشدن برنامه ها کمک خواهیم گرفت.

کارشناسان میراث فرهنگی همچنین در آخرین بازدید خود با همراهی رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و احمد محیط طباطبایی کارشناس تاریخ تهران از بازارچه عودلاجان دیدن کردند و اثرات این طرح در بافت تاریخی تهران را ارزیابی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز