خبرگزاری کار ایران

سوال قاضی‌پور از صالحی:

چرا از قبول مسئولیت رسانه‌های محلی شانه خالی می‌کنید؟/حمایت وزارت ارشاد از روزنامه همشهری بر کسی پوشیده نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۲۱

نماینده ارومیه خطاب به وزیر ارشاد تاکید کرد: آیا همه خبرنگاران همشهری امروز در شهرستان‌ها بیمه شدند چرا از قبول مسئولیت رسانه‌های محلی شانه خالی می‌کنید چرا در وزارت خود فقط به بخش کوچکی که دارای رانت هستند، توجه دارید؟ برای یک بار هم که شده این روند را بررسی کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور در سوال خود از وزیر ارشاد ابتدا آرزوی آزادی تمام زندانیان به خصوص خبرنگاران ایرانی خارج از کشور را مطرح کرد و سپس با خواندن بخشی از وصیت‌نامه امام خمینی گفت:‌ نصیحت من به رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان آن است که نگذارند دستگاه‌های خبری و مطبوعات از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سالیان زیادی است که تخلف‌ها و سوءاستفاده‌ها توسط روزنامه‌های کشوری و محلی منتشر می‌شوند و این رسانه‌ها هستند که تبدیل به سازمان وزارتی شدند و گاهی اوقات حتی در صف مبارزه با فساد و رانت بودند اما از قدیم گفته‌اند هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک. امروز برخی از روزنامه‌ها وارد حوزه روزنامه‌های محلی شدند و عملا فضا را برای کار آنها تنگ کردند. قراردادهای میلیاردی خارج از حوزه وظایف روزنامه همشهری در شهرستان‌ها یکی از نمونه‌های آن است و معلوم نیست چرا وزارت فرهنگ با آن برخورد نمی‌کند.

وی ادامه داد:‌ جناب صالحی نظارت و برخورد با این اتفاقات جزو وظایف شماست اینکه وزارت شما از رسانه‌هایی مانند همشهری حمایت می‌کند بر کسی پوشیده نیست اما چرا شما از روزنامه‌های محلی حمایت نمی‌کنید آیا نمی‌دانید وزارت فرهنگ و ارشاد با اتخاذ سیاست‌های غلط کمر روزنامه‌های محلی را شکسته است. علت توزیع روزنامه شهرداری تهران در سایر شهرها چیست آیا این یک روش پولشویی نیست که به کام پایتخت‌نشین‌ها و به ضرر شهرستان‌ها باشد.

قاضی‌پور افزود: نشریات محلی با آگهی‌ها زنده هستند و بنا بر اخبار واصله بسیاری از روزنامه‌ها از این آگهی‌ها محروم شده‌اند به طوری که از لحاظ معاش نیز دارای مشکل هستند حتی روزنامه همشهری به کارمندان شهرستانی خودش هم رحم نکرده و از پرداخت حق بیمه کارکنان خود امتناع می‌ورزد.

وی افزود: امام (ره) به محرومیت‌زدایی همواره تاکید داشتند اما شما چه کار کردید؟ آیا همه خبرنگاران همشهری امروز در شهرستان‌ها بیمه شدند چرا از قبول مسئولیت رسانه‌های محلی شانه خالی می‌کنید چرا در وزارت خود فقط به بخش کوچکی که دارای رانت هستند توجه دارید؟ برای یک بار هم که شده این روند را بررسی کنید.

وی افزود: شما از دو خبرنگار ایرانی که در فرانسه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند حمایت نکردید چه برسد به خبرنگاران شهرستانی آیا اطلاع دارید که آنها تحت بازجویی‌های امنیتی دولت فرانسه قرار دارند شما ادعا می‌کنید که روزنامه همشهری اساسنامه دارند اما این اساسنامه قرآن کریم است که نمی‌توان آن را تغییر داد و کاری کرد که این روزنامه فقط در تهران چاپ شود.

قاضی‌پور ادامه داد: چرا اجازه چاپ ویژه‌نامه‌های استانی می‌دهید شما با این کار نشریات محلی را بدبخت کرده‌اید از شما می‌خواهم روزنامه همشهری فقط در تهران چاپ شود شما خوب می‌دانید که این روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها با هزاران بدبختی فعالیت می‌کنند و نه دفتر دارند و نه بیمه اما باز هم هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز