خبرگزاری کار ایران

سه رخ به جشنواره فیلم کن راه یافت/چهارمین حضور جعفر پناهی در کن

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۵۶۰

فیلم سینمایی سه رخ به کارگردانی جعفر پناهی به جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۸ راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دقایقی پیش کنفرانس مطبوعاتی دبیر هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار شد و دبیر جشنواره به‌صورت رسمی اعلام کرد که فیلم سینمایی سه رخ به کارگردانی جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی سه رخ در بخش اصلی و مسابقه جشنواره به نمایش درخواهد آمد. پیش از این فیلم سینمایی همه می‌دانند به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه پذیرفته شده بود. برای اولین بار سینماگران ایرانی دو فیلم در بخش اصلی جشنواره فیلم کن دارند.

جعفر پناهی برای چهارمین بار در جشنواره فیلم کن حضور دارد. جعفر پناهی پیش از این با فیلم بادکنک سفید، در بخش دو هفته کارگردانان سه جایزه دوربین طلایی، منتقدان و جایزه دوهفته کارگردانان را گرفته بود و با فیلم طلای سرخ جایزه ویژه هیات داوران و نوعی نگاه را گرفته بود. همچنین اولین نمایش فیلم این فیلم نیست در جشنواره فیلم کن بود.

جعفر پناهی تنها فیلمسازی ایرانى است که تقریبا همه فیلم‌هایش در جشنواره‌های الف دنیا نمایش اول داشته‌اند. او اگر نخل طلای امسال را بگیرد تنها فیلمساز در جهان است که جایزه اول همه جشنواره‌های الف دنیا را گرفته است.

جوایزی همچون شیر طلاى ونیز، خرس طلاى برلین، دوربین طلاى کن، کالسکه طلاى کن، یوزپلنگ طلاى لوکارنو، هوگوى طلاى شیکاگو، خوشه طلاى والادولد، لاله طلاى استانبول، قلب طلاى بوسنى، پرمدئوس طلاى گرجستان، پودوى طلاى شیلى، اسب طلاى دبى ازجمله جوایز جعفر پناهی از جشنواره‌های مختلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز