خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری مطرح کرد:

جشنواره جهانی فیلم فجر حرکتی در مسیر دیپلماسی عمومی کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۷۴۱

معاون رییس جمهوری می‌گوید برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر حاکی از اراده ایران برای برقراری گفتگوی فرهنگی با جهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار (معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده) با اعتقاد به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر در ادامه روندی است که سینمای ایران در سال‌های گذشته طی کرده است، اظهار کرد: سینمای ایران سال‌هاست از تراز جهانی برخوردار شده که همین امر ضرورت داشتن یک جشنواره با رویکرد جهانی را ایجاب می‌کرد.

وی افزود: اینکه ما امروز به جایی رسیده‌ایم که جشنواره فیلم فجر بخش جهانی داشته باشد و این بخش هم تا این اندازه مورد استقبال قرار بگیرد، حاکی از اراده ایران در برقراری گفتگو در این عرصه است و باید آن را اتفاق مهمی دانست.

ابتکار با بیان اینکه برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در مسیر دیپلماسی عمومی کشور است، گفت: هنر عرصه‌ای برای گفتگو است و سینما نیز زبان تاثیرگذاری است که می‌تواند موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، جنگ، صلح و محیط زیست را مطرح کند به گفتگو بگذارد و از طریق این گفتگو، ملت‌ها با تنوع افکار و دیدگاه‌های هم آشنا می‌‌شوند.

وی افزود: این آشنایی می‌تواند هم به تعمیق روابط، هم به شناخت بیشتر و هم به همگرایی‌هایی که لازم است در جامعه جهانی برای مقابله با جریان‌های خطرناک شکل بگیرد، کمک کند.

معاون رییس جمهوری در پایان با بیان اینکه سینمای ایران سراغ مسایلی رفته که دنیا سال هاست با آن‌ها کلنجار می‌رود، تاکید کرد: مسایلی در جهان باعث ایجاد بحران و خلا شده و پرسش‌هایی را ایجاد کرده‌اند که یک جوان اروپایی، آمریکایی و آفریقایی هم با آن‌ها دست به گریبان است. در حقیقت سینمای ایران به سمت ارزش‌های مشترکی که برای همه بشریت ملموس و قابل فهم است، حرکت کرده است؛ حرکتی که باعث جذابیت آن شده و می‌توان گفت از همین رو جشنواره جهانی فیلم فجر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز