خبرگزاری کار ایران

حضور قرقیزستان با دو فیلم در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۶۸۱

در سی و ششمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر، دو فیلم از سینمای قرقیزستان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، فیلمی که در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارد «حادثه شبانه» (Night Accident) به کارگردانی تِمیربِک بیرنازاروف است.«حادثه شبانه» محصول 2017 قرقیزستان و قصه آن درباره فردی به نام تِنتایک است که از دنیا خسته شده و سال‌های کهنسالی را در تنهایی، سرخوردگی و ناامیدی از زندگی سخت و پرمشغله‌اش به‌سر می‌برد. 

«حادثه شبانه» سومین فیلم بلند بیرنازاروف است که پیش از این در جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» برنده جایزه بزرگ شده است. در ضمن، این فیلم بر اساس داستان کوتاه «پیرمرد و فرشته» اثر تالیپ ایبرایموف شکل گرفته است.

همچنین در بخش نمایش‌های ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم «قنطورس» (Centaur) محصول 2017 قرقیزستان، آلمان، هلند، فرانسه به نمایش درمی‌آید.

«قنطورس» به کارگردانی آکتان آریم کوبات (یا آکتان عبدیکالیکوف) به نمایندگی از قرقیزستان به بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان سال گذشته معرفی شد؛ فیلمی که دهمین نماینده رسمی قرقیزستان بعد از استقلال این کشور در سال 1991 بود و در نهایت مثل دیگر نماینده‌های این کشور از راه‌یابی به جمع پنج نامزد نهایی بازماند.

«قنطورس» اولین بار در فوریه سال میلادی گذشته در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت و دست‌آخر جایزه CICAE را برد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز