خبرگزاری کار ایران

کتاب «تکنیک آواز» لارا برانینگ منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۳۵

کتاب «تکنیک آواز» لارا برانینگ که به روش‌ تمرین و آموزش خوانندگی اختصاص دارد، با ترجمه سعید مجیدی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از مشکلات لاینحل حوزه خوانندگی در ایران مبحث صداسازی و شیوه تولید صدای آوازی است که سعید مجیدی برای گره‌گشایی از این حوزه به سراغ ترجمه کتاب «تکنیک آواز (روش‌تمرین و آموزش خوانندگی)» رفته است.

این کتاب از بخش‌های مختلفی چون «آناتومی و فیزیولوژی (پایه‌های تکنیک درست)»، «تمرین‌های پایه‌ای پیشرفت هنر آوازخوانی»، «تمرین‌های پیشرفته برای طنین‌داری و تقویت صدا»، «تکنیک‌ها و تمرینات اصلاح مشکلات صدا»، «روش برخورد با مشکلات حنجره:مطالعات موردی و تمرین‌ها» و بسیاری بخش‌های دیگر تشکیل شده که همگی نکاتی کاربردی در بحث خوانندگی محسوب می‌شوند.

لارا برانینگ هندرسون در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: «این امکان به من دست داد تا در تابستان 1989 در مرکز پزشکی مینیاپلیس، حرکات حنجره، زبان و نرم‌کام خود را هنگام خواندن از طریق ویدئو فلوروسکوپ مشاهده کنم و بسیار واضح ببینم هنگامی که به عمد اوج می‌خوانم چه اتفاقی برای نرم‌کام و زبان می‌افتد؛ و دیدن اتفاقاتی که حین اجرای لحنی تو دماغی برای نرم‌کام رخ می‌دهد. تاما این فرصت‌ها، تصاویری گرافیکی در اختیار من گذاشت تا به درستی و صحت تکنیکی که در این سال‌های طولانی برای خواندن و آموزش استفاده کرده‌ام، بیشتر اعتقاد پیدا کنم. این دانش جدید به چهار دسته کلی تقسیم‌بندی شده است که یا پیش از این ارائه نشده و یا جزئیات را دربرنگرفته بودند...»

«تکنیک آواز (روش‌تمرین و آموزش خوانندگی)» نوشته لارا برانینگ با ترجمه سعید مجیدی در قطعه وزیری توسط «انتشارات کتاب آبان» منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز