خبرگزاری کار ایران

سفارت فرانسه خبر داد؛

اجرای توافق‌ منعقد شده در سفر روحانی به پاریس/نمایشگاه موزه لوور ۱۴ اسفند در تهران افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۰۴

سفارت فرانسه در ایران گزارش داد: نمایشگاهی که نتیجه همکاری میان موزه لوور و موزه ملی ایران است، ۱۴ اسفند در تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت سفارت فرانسه در ایران، «ژان ایو لودریان»، وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در تاریخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) نمایشگاه «موزه لوور در تهران- گنجینه مجموعه‌های ملی فرانسه» را در حضور «ژان لوک مارتینز»، رئیس موزه لوور، در موزه ملی ایران افتتاح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با این کار ایرانیان می‌توانند حتی در تهران از بیش از پنجاه شاهکار جهانی بازدید کرده و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند. همچنین در این نمایشگاه آثاری چون «مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست» اثری از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح و یا «مینرو» (Minerve) اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه‌ای بسیار بارز از مجسمه‌سازی روم باستان است، به نمایش در می‌آید.

به گزارش سفارت فرانسه در ایران، این نمایشگاه که نتیجه همکاری میان موزه لوور و موزه ملی ایران است، گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه ۲۰۱۶ حسن روحانی به پاریس به امضا رسیده است. این اقدام نمونه‌ای برجسته از پویایی روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور به حساب می‌آید.

در ۲۷ مارس سال جاری (۶ خرداد ۱۳۹۷)، در موزه لوور لانس، نمایشگاه مهمی از هنر دوره قاجار به نام «امپراطوری گل‌های سرخ. شاهکارهایی از هنر ایرانی قرن نوزدهم» بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز