خبرگزاری کار ایران

بررسی نمایشنامه «موزه خصوصی» در نشست تئاتر کاغذی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۵۴۹

نهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور تهمینه محمدی، رضا شاهبداغی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه افرامانا عصر روز شنبه 12 اسفندماه 96 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایشنامه موزه خصوصی نوشته تهمینه محمدی توسط حسین جزجوادی، شکوفه جعفری، حمید دارابی و امیر رضایی به کارگردانی حسین جز جوادی نقش‌خوانی می‌شود و سپس این اثر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نمایشنامه موزه خصوصی نوشته تهمینه محمدی که در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جزو سه اثر برگزیده این بخش بود، در سال 1395 در 53 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به همراه دو نمایشنامه دیگر (برف زمین را گرم می‌کند نوشته مریم منصوری و پروانه الجزایری نوشته پیام لاریان) توسط انتشارات نمایش به قیمت 18000 تومان منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

زنی میان سال  با انبوهی از عتیقه جات  قیمتی در خانه‌ای خاک خورده در مرکز شهر تهران زندگی می‌کند. هنرپیشه‌ای قدیمی، تنها و فراموش شده از یادها و خاطره‌ها، سخت‌گیر و متعصب در اصول و رفتاری که با ورود دختری جوان و اتفاقاتی که بعد از آن رقم می‌خورد، دچار دگرگونی می‌‌شود. ابراهیم خان، مرد کافه‌چی سال‌هاست ناامیدانه عشقی پنهان به گلوریا دارد و هرگز فرصت و فراغت بیانش را نداشته و یا نخواسته. در شب مهمانی یلدا هم فرصت اظهار عشق به ابراهیم خان داده می‌شود و هم نطفه دسیسه‌ای بسته می‌شود که تیمور و ژاله در آن دست دارند و ...

پیش از این در سلسله نشست های تئاتر کاغذی، نمایشنامه‌های وقتی روح لیر از ژوکر مرخصی می‌گیرد نوشته روزبه حسینی، یافت آباد نوشته محمد مساوات، بالستیک زخم نوشته پیام لاریان، دوزخ و راه نوشته سیروس همتی، خواب خیس ماهی نوشته مهدی میرباقری، برف زمین را گرم می‌کند نوشته مریم منصوری و لابی نوشته آرش عباسی، یه کلیک کوچولو نوشته محمدرضا کوهستانی معرفی، نمایشنامه‌خوانی و بررسی شده بود.

سلسله نشست‌های تئاتر کاغذی با هدف معرفی و بررسی نمایشنامه‌های منتشرشده جدید ایرانی ماهی یک بار در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند در تاریخ یادشده به خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، سالن استاد ذوالفقاری مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸- ۲۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز