خبرگزاری کار ایران

«تئاتر دولتی/ تئاتر خصوصی» نخستین نشست کانون کارگردانان خانه تئاتر/سه نمایشنامه فرشته‌حکمت رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۴۰

برپایی نخستین نشست تخصصی کانون کارگردانان خانه تئاتر با عنوان «تئاتر دولتی/ تئاتر خصوصی» در تئاتر شهر و نیز رونمایی از سه نمایشنامه فرشاد فرشته‌حکمت دو خبر از تازه‌های تئاتر است.

به گزارش ایلنا، نخستین نشست تخصصی کانون کارگردانان خانه تئاتر با عنوان «تئاتر دولتی/ تئاتر خصوصی» در تئاتر شهر برگزار می‌شود.

نخستین نشست تخصصی کانون کارگردانان خانه تئاتر با عنوان «تئاتر دولتی/ تئاتر خصوصی» ۲۸ بهمن ماه در تئاتر شهر برگزار می‌شود.

هیات مدیره کانون کارگردانان در رابطه با مسایل و موضوعات مختلف تئاتر کشور تصمیم به برگزاری یکسری نشست‌های تخصصی گرفته است که نخستین آنها با عنوان «تئاتر دولتی/ تئاتر خصوصی» روز شنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در اولین میزگرد محمدرضا خاکی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر، سعید اسدی استاد دانشگاه و مدیر بخش بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی و شاهین چگینی رییس هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های کشور از سوی کانون کارگردانان دعوت شده‌اند تا به بحث و تبادل نظر و مناظره در مورد مشترکات و تفاوت‌های تئاتر دولتی و تئاتر خصوصی، موانع و راهکارهای رشد تئاتر، تئاتر تجاری و تئاتر غیرتجاری و چگونگی رابطه دولت با این ۲ بخش در وجوه مختلف، بپردازند.

طبق تصمیم و برنامه‌ریزی کانون کارگردانان خانه تئاتر در صورت استقبال و ابراز علاقمندی، چنین میزگردهایی با موضوعات مورد نظر اهالی تئاتر در سال پیش رو نیز ادامه خواهد داشت.

محسن حسینی، کارگردان و بازیگر تئاتر و عضو هیات مدیره کانون کارگردانان، اداره اولین میزگرد را به عهده خواهد داشت.

این نشست در روز شنبه ۲۸ بهمن از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه مندان آزاد و رایگان است.

رونمایی از سه نمایشنامه فرشاد فرشته حکمت

روز شنبه ۲۸ بهمن در مرکز تئاتر مولوی طی مراسمی از سه نمایشنامه چاپ شده فرشاد فرشته حکمت به نام‌های «راز سپهر»، «چشم به راه فردا» و «سرزمین ممنوع» رونمایی می‌شود.

در ادامه برنامه‌های پنجمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی، روز شنبه ۲۸ بهمن، ساعت ۱۶ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی طی مراسمی با حضور خسرو حکیم رابط، فریندخت زاهدی،  مهدی سلطانی و جمع دیگری از دانشگاهیان و هنرمندان از سه نمایشنامه جدید فرشاد فرشته حکمت به نام‌های «راز سپهر»، «چشم به راه فردا» و «سرزمین ممنوع» رونمایی شده و سپس نمایشنامه «سرزمین ممنوع» به کارگردانی فرشته حکمت و با نقش‌خوانی مهدی سلطانی، مهدی رضاخانی، شیوا ترابی، شیرین صمدی، آیناز ناصری و الناز ناصری نمایشنامه خوانی می‌شود.

این مراسم با همکاری گروه آموزشی هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا و مرکز تئاتر تجربی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایشنامه‌خوانی «سرزمین ممنوع» که در روز شنبه ۲۸ بهمن، ساعت ۱۶ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز