خبرگزاری کار ایران

واکنش احمد مسجدجامعی به تخریب خانه نیما:

شهرداری مانع تخریب خانه پدر شعر نو فارسی شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۰۳۶

این خانه تنهای چیزی است که از نیما در شهر تهران به یادگار مانده است. هرچند ارزش مادی چندانی هم ندارد اما ارزش فرهنگی و معنویش بسیار است.

به گزارش ایلنا، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) در یادداشتی که در کانال تلگرام خود نوشته به تخریب خانه نیما یوشیج واکنش نشان داد.

متن کامل یادداشت احمد مسجدجامعی بدین شرح است:

در تاریخ هزار ساله شعر فارسی تنها دو نفر با لقب «پدر» خوانده می‌شدند. یکی عبداله جعفر رودکی آدم الشعراء که او را پدر شعر فارسی می‌دانند و دیگری علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج که او را با نام پدر شعر نو فارسی می‌شناسیم.

نیما در تهران خانه‌ای دارد که مرکز نشست و برخاست شاعران بزرگ معاصر مانند ابتهاج، اخوان، شاملو، کسرایی و حتی استاد شهریاربوده است. نیما نه تنها در ایران که در افغانستان و تاجیکستان و سایر مناطق فارسی زبان در سراسر جهان شناخته شده است. در تهران تالار، خیابانی و بنیادی به نام رودکی داریم. این خانه تنهای چیزی است که از نیما در شهر تهران به یادگار مانده است. هرچند ارزش مادی چندانی هم ندارد اما ارزش فرهنگی و معنویش بسیار است. از شهرداری می‌خواهم که مانع تخریب این خانه که متاسفانه از ثبت میراث با رای دیوان عدالت اداری خارج شد، بشود. مشابه این تذکر را در گذشته هم راجع به خانه پدری پروین اعتصامی داشتم که خوشبختانه شهردار وقت اقدام کردند.

جلال آل‌احمد خاطره‌ای از همین خانه دارد و می‌گوید وقتی نیما فوت شد به آن خانه رفتم و قرآن گشودم و الصافات صفا آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز