خبرگزاری کار ایران

حسین علیزاده:

نباید انتظار داشته باشیم دولت‌ها برایمان کاری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۳۹

حسین علیزاده: ما اهالی موسیقی نباید انتظار داشته باشیم که دولت‌ها برای ما کاری بکنند، بلکه روابط ما از آن رو که یک رابطه هنری و صنفی است نیازی به کسی ندارد. این مهم را هنرجویان هنرستان به خوبی نشان دادند و ما از آن‌ها درس می‌گیریم.

به گزارش ایلنا، سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایرانی با عنوان «سال نوا» شامگاه شنبه چهارم آذر  با حضور جمعی از اهالی موسیقی  با سخنرانی حسین علیزاده، علی جعفری پویان و عباس سجادی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس سجادی (مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران) گفت: در روزگارانی که توهم استادی بالاست، سنت نیکویی که شاگردان زانوی ادب در مقابل اساتیدشان می‌زنند را باید پاس بداریم.

در ادامه از محسن الهامیان (مدرس مترجم و آهنگساز)، مینا افتاده (نوازنده و مدرس سنتور) و محسن افتاده (نوازنده و مدرس فاگوت) تقدیر شد.

سپس حسین علیزاده در آیین تجلیل از بهروز همتی(نوازنده و مدرس تار) طی صحبت‌هایی با ذکر این نکته که بعد از چهل سال این شب از این جهت که شبیه هیچ جشن و رویدادی نیست و بسیار خاص است، گفت: برگزاری چنین مراسمی ثابت می‌کند که ما اهالی موسیقی نباید انتظار داشته باشیم که دولت‌ها برای ما کاری بکنند، بلکه روابط ما از آن رو که یک رابطه هنری و صنفی است نیازی به کسی ندارد. این مهم را هنرجویان هنرستان به خوبی امشب نشان دادند و ما از آن‌ها درس می‌گیریم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این سال‌ها هنرمندان از هم فاصله گرفته‌اند و یکدیگر را حس نمی‌کنند. علی رغم همه علاقه‌ای که به هم داریم اما شرایط به گونه‌ای شد که شوق دیدار همدیگر را از دست داده‌ایم درحالیکه  به نظر من هر روز باید اساتیدی مثل فرهاد فخرالدینی و یا احمد پژمان را دید. کسانی که زمانی که در هنرستان اسم‌شان می‌آمد به احترام‌شان خبردار می‌ایستادیم.

این آهنگساز در ادامه صحبت‌هایش با تشکر از برگزاری چنین برنامه‌هایی عنوان کرد: این آیین در چهل سال اخیر بی‌سابقه و کم نظیر است که شاگردان از استادان‌شان تجلیل می‌کنند و این اتفاق برای ما پیشکسوتان هم درس آموز است.

حسین علیزاده در پایان صحبت‌هایش با ذکر این نکته که همیشه روابط استاد شاگردی میان هنرجویان هنرستان زبانزد بوده است، گفت: بهروز همتی یکی از اساتید و از چهره‌های بی‌ادعا روزگار است. در فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف وقتی پرونده نوازنده‌های برگزیده و جوان را می‌بینم نام بهروز همتی به عنوان استاد در کارنامه‌های آن ها دیده می‌شود که این مهم نشان می‌دهد او به خوبی از پس تربیت هنرجویانش برآمده است.

در ادامه از بهروز همتی تقدیر شد و در ادامه از همایون رحیمیان (نوازنده مدرس و آهنگساز) تجلیل به عمل آمد.

همچنین پس از پخش نماهنگی به یاد آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی و علیرضا خورشید فر و بابک بیات، علی جعفری پویان (مدیر هنری و دبیر اجرایی برنامه«سال نوا») با حضور بر روی سن با ذکر این مطلب که متاسفانه حرفه موسیقی در جامعه به شوخی گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در طول سال‌هایی که من در موسیقی فعالیت کرده‌ام بسیاری از همکارانم را دیده‌ام که بیکار بوده‌اند و هیچ حمایتی از آنها نشد.

وی در ادامه گفت: سال نوا تمرین اتحاد بین اهالی موسیقی است که هر سال بیشتر از قبل خواهد شد. ما نشان دادیم که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و در سال‌های آینده امیدوارم که روز موسیقی داشته باشیم. من از مشارکت ۲۰۰ نفر از اهالی موسیقی که در برگزاری این برنامه سهیم بودند صمیمانه سپاسگزارم.

تقدیر از خانوادهای آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی و علیرضا خورشید فر و بابک بیات و نیز رونمایی از آلبوم موسیقی زنده‌یاد کامران داروغه که به همت علی تفرشی جمع آوری شده است پایان بخش سومین دوره سال نوای موسیقی ایران بود.

ناصر چشم آذر، فرهاد فخرالدینی، فواد حجازی، مجید انتظامی، احمد پژمان، آذر نوش صدر سالک، هنگامه اخوان، شراره دولت آبادی، محمدرضا چراغعلی، علی بوستان، محمدسلمانی، وارطان ساهاکیان، پیمان سلطانی، آذر هاشمی، سینا جهان آبادی و ... از دیگر موزیسین‌های حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز