خبرگزاری کار ایران

روایت هنرمندان از صدای محمدرضا شجریان فیلم شد/انتشار مستند شجریان+فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۴۹

فیلم مستند "شجریان" که با حضور بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی، سینما و ادبیات تولید شده، پس ماه‌های محرم و صفر منتشر خواهد شد.

امیر بهاری (کارگردان مستند شجریان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره فیلم مستند شجریان گفت: مستند "شجریان" در واقع یک مستند گزارشی چند اپیزودی محسوب می‌شود که با دیدگاه ژورنالیستی پرداخت شده و به وجوه مختلف زندگی محمدرضا شجریان می‌پردازد. این مجموعه در قالب 10 اپیزود حدودا 15 تا 25 دقیقه‌ای ارائه خواهد شد. تهیه‌کنندگی این اثر را نیز "موسسه رسانه مهر طاها" برعهده داشته است.

وی در ادامه افزود: در این مستند اساتیدی چون محمود دولت‌آبادی، حسین علیزاده، آیدین آغداشلو، مجید درخشانی، محمدعلی کشاورز، زیدالله طلوعی و تعداد دیگری از هنرمندان حضور دارند که درباره زوایای مختلف زندگی محمدرضا شجریان و همچنین هنر او سخن گفته‌اند.

کارگردان هنری مستند شجریان همچنین عنوان کرد: من در مرحله فیلمبرداری حضور نداشتم و زمانی به مجموعه اضافه شدم که فیلمبرداری‌ها انجام شده بود و از مرحله تدوین به بعد با عنوان کارگردان هنری به مجموعه اضافه شدم و پروژه را به سر انجام رساندیم.

امیر بهاری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نحوه‌ی انتشار مستند "شجریان" گفت: در مورد اینکه این مستند توسط چه موسسه‌ای منتشر شود هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم ولی به طور حتم مستند "شجریان" را در فضای مجازی و از طریق سایت بخصوصی منتشر خواهیم کرد.

وی همچنین عنوان کرد: مستند "شجریان" اولین مجموعه از سری "مجموعه‌ مستندهای صداهای ماندگار ایران" است و در ادامه نیز "موسسه رسانه مهر طاها" مستندهایی را درباره خوانندگان پیشکسوت و جوان موسیقی کشورمان مانند شهرام ناظری و علیرضا قربانی تولید خواهد کرد.

در اینجا بخشی از مستند "شجریان" که در قالب تیزر تهیه شده را می‌توانید ببینید:

حسین علیزاده در بخش کوتاهی از این تیزر درباره محمدرضا شجریان می‌گوید: وقتی از یک هنرمند که پر از انرژی و عشق است ارتباط با مردم را بگیرید؛ به نوعی افسردگی در او به وجود می‌آید... او چیزی را در تاریخ ثبت کرد که فراتر از آواز اوست و فراتر از اسم شجریان است؛ و آن رسالت هنری‌ست.

کامبیز روشن روان در بخشی از این تیزر می‌گوید: فکر نمی‌کنم کشوری در کل دنیا وجود داشته باشد که هنرمند بزرگی مانند ایشان را اینگونه دل‌آزرده کند و مردم کشورش را از شنیدن صدایش محروم کند... هر سالی که ماه رمضان شده اصلا ناخودآگاه آن صدا در گوش من هست؛ چه بخواهم و چه نخواهم.  

کیومرث پوراحمد در بخش دیگر تیزر مستند شجریان می‌گوید: ملتی را ممنوع کنید از یک صوت ملکوتی، یک صوت الهی و از یک هنجره ملکوتی؛ خیلی عجیب است!!!

جواد مجابی نیز می‌گوید: کوشش‌هایی که صداوسیما برای ممنوعیت صدای استاد می‌کند از نظر مردم با پوزخند روبرو می‌شود و بی‌تاثیر بوده.

رضا کیانیان نیز می‌گوید: شجریان ممنوع شدنی نیست چون موسیقی ممنوع شدنی نیست. چون بهشت ممنوع شدنی نیست؛ چون خوبی ممنوع شدنی نیست.

داریوش پیرنیاکان نیز می‌گوید: آقای شجریان در مدت این 8- 9 سال بسیار بسیار به او بد گذشت. یعنی دیگر از این بدتر نمی‌شد.

در بخشی از این تیزر؛ قسمتی از فیلم تبلیغاتی حسن روحانی که برای انتخابات ریاست جمهوری تولید شده بود نیز گنجانده شده که طی آن روحانی می‌گوید: صدای شجریان را دوست دارم. هم صدایش را گوش می‌کنم و هم دوست دارم... ما یک هنرمند داریم از اینکه دعای ماه رمضانش را پخش کنیم ابا می‌کنیم.

آیدین آغداشلو نیز می‌گوید: هر کسی در طول حیات فرهنگی و معنویش فردوسی را لمس می‌کند؛ آقای شجریان چنین جایگاهی دارند.

محمود دولت‌آبادی نیز می‌گوید: علاوه بر نبوغ او که در همان ربنا خودش را معرفی کرد شجریان یک لحظه از یادگیری غافل نبوده است.

فرهاد فخرالدینی می‌گوید: دو قطعه هست یکی اذانی که موذن‌زاده اردبیلی آن را خوانده و دیگری همین قطعه است که هر دو شاهکار هستند.

اردشیر کامکار در بخش دیگری می‌گوید: ماه رمضان با صدای استاد شجریان عجین شده است و هر چقدر بخواهند آن را پخش نکنند باز هم مردم همان را دوست دارند.

مجید درخشانی در بخش دیگر می‌گوید: فی‌البداهه بی‌برنامه این قطعه را خواند و ضبط کرد و آمد بیرون و گفت این تقدیم به مردم.

داریوش طلایی می‌گویید: در لحظه افطار پخش شدنش هم جنبه آسمانی و قدسی هم به آن داده است و تاثیر آن را دوچندان بلکه صد چندان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز