خبرگزاری کار ایران

تکمیل خط ۶ مترو در گرو تعامل با ضوابط میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۷۵

مدیرکل استان تهران با مسئولین اجرایی خط ۶ متروی تهران ضمن مخالفت با احداث ورودی در معبر موزه فرش طرح‌های متعددی جهت احداث هواکش توسط مدیر اجرایی خط ۶ متروی تهران ارائه شد که یکی از طرح‌ها به تأیید اداره کل میراث فرهنگی تهران رسید.

به گزارش ایلنا، در جلسه مشترک مدیرکل استان تهران با مسئولین اجرایی خط ۶ متروی تهران ضمن مخالفت با احداث ورودی در معبر موزه فرش طرح‌های متعددی جهت احداث هواکش توسط مدیر اجرایی خط ۶ متروی تهران ارائه شد که یکی از طرح‌ها به تأیید اداره کل میراث فرهنگی تهران رسید.

خسروآبادی (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) گفت: با توجه به لزوم احداث هواکش جلوی درب ورودی موزه فرش در محل تقاطع خیابان کارگر و خیابان فاطمی و عدم امکان انتقال آن به نقطه‌ی دیگر، یکی از طرح‌های ارائه شده مورد تأیید اداره کل میراث تهران قرار گرفت.

خسروآبادی اظهار داشت: هواکش قطعه میانی خط ۶ متروی تهران با المان‌های نمای موزه فرش همسان سازی شده و دارای مزایایی از جمله: تابلوی معرفی موزه فرش ایران، تابلویی جهت اعلام برنامه‌های موزه فرش ایران و چون با المان‌های موزه از نظر طراحی مناسب‌سازی شده است موجب معرفی بیشتر معماری موزه و جذب گردشگر خواهد بود.

او افزود: پس از نهایی شدن طرح هواکش خط ۶ مترو احداث آن با نظارت کارشناسان این اداره کل انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز