خبرگزاری کار ایران

خسروآبادی:

تهران و شمیرانات دارای اداره میراث فرهنگی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۳۳۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از صدور مجوز تاسیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرهای تهران، شهرری، شهریار، فیروزکوه و شمیرانات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رجبعلی خسروآبادی در آیین افتتاح نمایشگاه "تهران کهن‌ شهر من" که در موزه ملی ایران برگزار شد گفت: در این دو سال توانستیم برخی موارد را که مغفول مانده بود جبران کنیم. برای نمونه هیچگاه مسئولان توجه نکردند که چرا ما نباید در تهران موزه‌ای برای اشیاء کاوش شده داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه زمینه ایجاد موزه آثار کاوش شده در تهران فراهم شده است. همچنین مجوز تاسیس اداره میراث فرهنگی شهر تهران، شهر ری، شمیرانات، فیروزکوه و شهریار نیز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گرفته شده است و درصدد گرفتن مجوز برای اداره میراث فرهنگی ورامین نیز هستیم.

خسروآبادی اظهار کرد: سال گذشته روندی را در جهت تعامل با شهرداری تهران آغاز کردیم که نتیجه آن مرمت و بازپیرایی اماکنی همچون سردر باغ ملی، میدان مشق، خیابان ناصرخسرو، بهارستان و... بود که شهرداری اکنون ده‌ها میلیارد هزینه برای این موارد پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از نهادهای مختلف برای حفاظت از میراث فرهنگی استفاده کرد گفت: تهران نیازمند هویت‌سازی نیست و تنها کافی است هویتی که دارد را ارائه دهیم. این در حالی است که تاکنون به جز ترافیک درگیری و... چیز دیگری از تهران ارائه ندادیم و هیچگاه فرهنگ تهران را درست مطرح نکردیم. امیدوارم که نمایشگاه تهران کهن شهر من بتواند زمینه‌ساز اتفاقاتی در این حوزه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز