خبرگزاری کار ایران

مدیر نشر پیدایش مطرح کرد:

ارتقای استانداردهای چاپ کتاب مهمترین دستاورد جشنواره کتاب برتر

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۱۷

مدیر نشر پیدایش بر این باور است که ارتقای استانداردهای انتشار کتاب کودک و نوجوان مهمترین کارکرد جشنواره کتاب برتر در مدت هشت دوره برگزاری آن است.

به گزارش ایلنا، محسن طائب مدیر نشر پیدایش و از اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه از این جشنواره به اندازه یک رویداد فرهنگی با هشت دوره برگزاری باید انتظار داشت گفت: به نظر من جشنواره در همین مدت برگزاری خود تاثیرات قابل توجه و مثبتی را داشته و حتی توانسته است استانداردهای انتشار کتاب کودک و نوجوان را در جامعه ما ارتقا ببخشد.

وی افزود: مساله اصلی این است که از هر رویداد باید به تناسب اقتضائات آن انتظار داشت. از این جشنواره نیز به تناسب قدمت برگزاری آن انتظار تاثیرگذاری داریم و مثلا مانند یک رویداد که سی سال سابقه برگزاری دارد نباید درباره آن و تاثیرگذاری آن قضاوت کنیم.

طائب ادامه داد: جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان مسابقه‌ای است برای انتخاب برترین کتاب در این حوزه از نگاه ناشران و در اقع رویداد ناشر محور است به این تعبیر که مقتضیات انتشار کتاب در قالب یک ناشر و البته در کنار محتوا، در آن به داوری گذاشته می‌شود. این جشنواره تلاش دارد تا الگویی را معرفی کند که بر اساس آن بدانیم از منظر نشر حرفه‌ای کتاب برای کودک و نوجوان، چه آثاری برتر هستند و استانداردهای عرضه را رعایت کرده‌اند. طبیعی است که این انتخاب مختصات خودش را دارد و با انتخاب‌هایی که مثلا از زاویه مولفان و سایر عوامل نشر صورت می‌پذیرد تفاوت‌هایی را خواهد داشت

مدیر نشر پیدایش تصریح کرد: به باور من مهمترین کارکرد جشنواره در دوره‌های گذشته بر آن ارتقا استانداردهای انتشار کتاب کودک و نوجوان است. این مساله در کنار حضور جهانی آثاری از ادبیات کودک و نوجوان ایران رفته رفته این بخش از جریان نشر ایران را به عنوان یک بازیگر فرهنگی مهم در عرصه بین‌المللی مطرح کرده است و شاید همین مساله را بتوانیم در زمره یکی از مهمترین کارکردهای یک جشنواره بدانیم.

نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار می گردد در آذرماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شرکت پنتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز