خبرگزاری کار ایران

سوگواری هنر در جماران

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۵۷

در آستانه ایام اربعین حسینی، چهل هنرمند تجسمی در یک گردهمایی یک‎روزه، چهل اثر عاشورایی خلق کردند.

به گزارش ایلنا، در آستانه اربعین حسینی؛ سوگواری هنر در جماران آفرینش جمعی چهل اثر عاشورایی با عنوان گردهمایی یک‎روزه «چهل در چهل» با حضور چهل هنرمند تجسمی در نگارستان جماران برگزار شد تا هنرمندان حاضر، در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) برای اظهار ارادت به ایشان دست به خلق اثر هنری بزنند.

در آستانه ایام اربعین حسینی، چهل هنرمند تجسمی در یک گردهمایی یک‎روزه، چهل اثر عاشورایی خلق کردند، آثاری که در بردارنده مضامین ارزشمندی از کلام امام خمینی(ره) در تبیین اهداف نهضت عاشورا و با الهام از آیین سوگواری عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) بود.

پیروزی حق بر باطل، ظلم‎ستیزی، ایثار و فداکاری، دشمن‎شناسی، آزادی‎خواهی و حق‎طلبی، اقامه عدل الهی، پاسداری از مکتب اسلام، امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح‎گری و نجات امت، آینده‎نگری، موقعیت‎شناسی، فلسفه سوگواری و ... ازجمله این مضامینی است که در این رویداد مورد توجه هنرمندان بود.

همه آثار در این کارگاه یک‎روزه که به همت معاونت فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و با همکاری موسسه چاپ و نشر عروج برگزار شد، بر روی بوم‎هایی به ابعاد ۴۰*۴۰ سانتی متر و در قالب‎های خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، گرافیک و ... اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز