خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت رضاداد، حمزه‌زاده و هیات اسلامی هنرمندان برای درگذشت کاسه‌ساز

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۳۷

علیرضا رضاداد، محمد حمزه‌زاده و هیات اسلامی هنرمندان در پیام‌های جداگانه درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز را تسلیت گفتند.

 به گزارش ایلنا، در پیام  هیات اسلامی هنرمندان برای درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز آمده است:

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ اَلْخَوْفِ وَ اَلْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اَلْأَمْوالِ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ اَلصّابِرِینَ اَلَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ اَلْمُهْتَدُونَ

 (آیه ۱۵۵ – ۱۵۷ بقره)

سینمای دفاع مقدس و چه بهتر بگوییم سینمای ایران امروز داغدار مردی از جریان ایمانی عرصه هنر و سینما شده است. حبیب الله کاسه ساز امروز پس از چند ماه مبارزه با بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد. همه ملاقات کنندگانش در این روز‌ها خوب به یاد دارند علیرغم درد و رنجی که می‌کشید لبخند از لبانش پاک نمی‌شد.

حبیب سینمای ایران عمری را در راستای سلامت سینما و پیوند آن با عرصه‌های عشق و ایمان حقیقی یعنی دفاع مقدس و انقلاب کوشید. خود او نیز بی‌پروا دست به کار تولید آثار ارزشمندی زد و در بسیاری از کار‌ها خط شکن شد.

شاید اگر او نمی‌بود سازندگان آثاری همچون «او»، «هور در آتش»، «اخراجی‌ها» حامی صدیق دیگری برای کار نمی‌یافتند. تلاش مرحوم کاسه ساز بعد از تهیه کنندگی مستند «ادواردو آنیلی» برای ساخت فیلم سینمایی زندگی وی نیز قابل توجه است، کاری که او را نیز تهدید کرده بودند تا از ساخت آن دست بکشد.

تلاش مرحوم کاسه ساز برای پیرایش عرصه سینما از خود محوری‌ها و زیاده خواهی‌ها نیز قابل توجه است، هم چنین تلاش او برای پیوند سینمای ایران با عرصه دفاع مقدس.

به خوبی به یاد داریم زمانی که مدیر اداره کل ارزشیابی و نظارت بود طی مراسمی به یاد دفاع مقدس، جعبه متبرک شده به دست رهبری را بر دوش بسیاری از سینماگران گذاشت تا پیوند آن‌ها را با دفاع مقدس و جبهه‌های عشق و ایمان پایدار سازد.

هیات اسلامی هنرمندان از خداوند متعال برای روح این هنرمند انقلابی، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کند و فقدان او را برای سینمای دفاع مقدس و انقلاب و همه سینمای ایران تسلیت می‌گوید

 همچنین محمد حمزه زاده در پیام تسلیت خود برای درگذشت حبیب الله کاسه ساز  نوشت : بی‌تردید، حبیب سینمای ایران نامی است که در حافظه و تاریخ سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس ماندگار است. مردی تمام نشدنی برای تمام فصول مبارزه از صحنه‌های دفاع مقدس تا تصویر، روایت و بازسازی تاریخ آن و تا واپسین لحظات وذرات زندگی در مبارزه با بیماری سرطان.

سینماگری که با درک والا و هوشمندی سرشارش زمینه ساز تولید ده‌ها اثر ماندگار را در سینما و تلویزیون شد. آثاری که هر کدام با نگاهی و باری از اندیشه در خدمت فرهنگ و کیان این مرز و بوم بوده‌اند.بدرود مرد نام آشنا، کم حرف، نجیب، سربلند و بی‌ادعای سینمای ایران.

علیرضا رضاداد نیز به مناسبت درگذشت حبیب الله کاسه ساز پیامی را به شرح زیر منتشر کرد:

«درگذشت فرهیخته گرامی تهیه کننده شایسته و از همراهان و یاران سینمای کشور خصوصا سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به خانواده آن مرحوم و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت می‌گویم.

همه ما در این غم شریک و اندوهگین از دست دادن اوئیم.

او که در همه سالهای عمر خود در غم و شادی سینما و سینماگران شریک و از هیچ تلاش و کوششی برای اعتلای سینمای کشور و یاری سینماگران فروگذار نکرد.

سینمای کشور آنقدر از او آثار وخاطرات خوب و به یاد ماندنی دارد که هرگز فراموشش نخواهد کرد.

دلبستگی او به آرمانهای انقلاب و امام و تلاش مستمرش برای ثبت و نشر تاریخ پرافتخار انقلاب و دفاع مقدس از ویژگیهای بارز او بود.او حتما با امام خود محشور خواهد شد و از آن جهان ابدی دعاگوی همه ما خواهد بود.برای آن مرحوم آمرزش و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی از درگاه ایزد متعال مسئلت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز