خبرگزاری کار ایران

در آیین گشایش هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

وزیر ارشاد: زبان فرهنگ، زبان انسانیت و نوع‌دوستی است/ باید از سطح روابط دولت‌ها به تعمیق روابط ملت‌ها روی آوریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فرهنگ، زبان انسانیت، معرفت، اخلاق و نوع دوستی است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامگاه سه شنبه سیزدهم تیر ماه در آیین گشایش هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در تالار وحدت با بیان این مطلب افزود: امروز در حالی میزبان جمهوری آذربایجان هستیم که برای توسعه و تعالی فرهنگ دو ملت تلاش می‌کنیم.

وی گفت: فرهنگ و تمدن آذربایجان در منطقه و جهان می‌درخشد و ریشه‌های فرهنگ و تمدن آن‌ها یکی از تمدن‌های کهن این کشور است.

صالحی امیری ادامه داد: مردم آذربایجان نجیب هستند و از این منظر ندای ما به آن‌ها ویژه است و به طور همزمان در سه نقطه تهران و همچنین اصفهان فرهنگ و تمدن آن‌ها را به ملت ایران معرفی می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انسان‌های فرهنگی با هم اختلاف پیدا نمی‌کنند و جامعه بزرگ آذری‌های کشور ایران نیز نماد اخلاق و معرفت هستند و زبان آن‌ها یکی از زبان‌های شیرین و فاخر در ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: باید از سطح روابط رسمی و دولت‌ها عبور کرده و به روابط ملت‌ها توجه کنیم.

صالحی امیری در عین حال تاکید کرد: باید از اختلافات که خواسته دشمنان است، پرهیز کنیم. از وحدت و همدلی دو دولت، ملت‌ها سود می‌برند و از اختلافات دشمنان سود می‌برند.

وی ادامه داد: باید زبان‌های جدیدی برای ارتباطات فرهنگی خلق کنیم. زبان فیلم، تئا‌تر، موسیقی، کتاب و شعر از جمله این زبان‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: تروریسم در منطقه به دلیل تحجر و تعصب و فقر فرهنگی ایجاد شده است. برای توسعه فرهنگی باید تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم زیرا مهم‌تر از شخص تروریست، فکر اوست که باید در منطقه خشکانده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه خاورمیانه و دنیای اسلام در آتش خشم و کینه عناصر متعصب می‌سوزد و راه محو تروریسم تلاش حداکثر فرهنگی برای ایجاد اعتدال و عقلانیت فرهنگی در دنیای اسلام است.

صالحی امیری افزود: گفت‌و‌گوی فرهنگی میان نخبگان و همچنین ارتباط رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر دو کشور نقش مهمی در توسعه و تعمیق روابط دو ملت دارد.

وی در پایان گفت: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنم که ما هیچ گونه محدودیتی در توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان نداریم.

هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در تالار وحدت تهران آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته در فرهنگسرای هنر، فرهنگسرای ارسباران و تالار هنر تهران و به طور همزمان در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز