خبرگزاری کار ایران

"پرسه" با یادداشت بهزاد عبدی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۴۸

پروژه‌ «عصیان» با همت میدیا فرج‌نژاد شکل گرفته و دومین گامِ این پروژه قطعه‌ «پرسه» است.

به گزارش ایلنا، میدیا فرج‌نژاد نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی پروژه‌ای با عنوان «عصیان» طراحی کرده که قرار است قطعه‌های آن به صورت تدریجی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

این پروژه شامل چندین قطعه‌ موسیقی با محوریت تار است که به صورت صوتی و تصویری ضبط و به تفکیک منتشر می‌شود. در نهایت هم همه‌ این آثار در قالب آلبومی به بازار ارائه خواهد شد.

نخستین گام این پروژه قطعه‌ «تارَنگ» بود که پیشتر به صورت صوتی و تصویری منتشر شد و اکنون دومین قطعه از این پروژه با عنوانِ «پرسه» منتشر می‌شود. این قطعه در آواز اصفهان نواخته شده و صدابردارش پیمان توسلی است.

آثاری که در قالب پروژه‌ «عصیان» ساخته می شوند، سعی در ایجاد فضایی موسیقایی مبتنی بر نغمات موسیقی اصیل ایرانی اما با رویکردی امروزی و نگاهی نوگرایانه را دارد .

بهزاد عبدی از آهنگسازان مطرح موسیقی ، یادداشتی برای قطعه‌ی «پرسه» نگاشته که متن این یادداشت به این شرح است:

«قطعه‌اى که مثل رود جارى است، زلال است، نُتهایش دیدنى‌اند و پر از تصاویرى است بى بدیل از ذهن سیال و چه بسا طغیانگر آهنگساز و نوازنده آن.

این رود حتما به بى نهایت مى‌رسد و ابدى است و تا دریا، دریاست این رود به او مى‌پیوندد. جرعه‌اى از این رود نیوش کنى مست مى‌شوى و همراهش مى‌شوى.

قطعه فرم مستحکمى دارد و در عین حال منعطف. ایستاده بر سکوى کهن به آینده نظاره مى‌کند و از حالات و رفتار موسیقى نو که همانا تصورات زیباى نوازنده است سرچشمه مى‌گیرد.

تکنیک اجرایى آن استفاده کمتر از دست راست (مضراب است) و چه خوب که از قلب فرمان مى‌گیرد.

درود بر میدیاى عزیز که همواره خلاق است و طغیانش حتى در آرامشش هویداست».

قطعه‌ «پرسه» را در ادامه می‌توانید بشنوید:

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز