خبرگزاری کار ایران

ترلان پروانه درباره فراری چه می‌گوید؛

فضای مجازی برای من هم اعتیادآور شده/ خطر بیخ گوشمان است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۷۹

گلنار یک دختر رویاپرداز با آرزوهای بسیار بزرگ و بچگانه است که آرزوهایش را باور دارد، آرزوهایی که از دور احمقانه به نظر می‌رسند. این مشکل و داشتن چنین روهاهایی جزو یکی از معضلات کلی جامعه است نه فقط گلنار. اما گلنار با کارهایی که انجام می‌دهد به بیان آشکار و صریح این مشکلات می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فیلم فراری بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر، توانست نظر تعداد زیادی از منتقدان و اصحاب رسانه را به خود جلب کند. فیلمی که به موضوع آرزوهای خام دختران شهرستانی می‌پرداخت. آرزوهای سراب‌گونه‌ای که شبکه‌های مجازی نقش اساسی در تولید آنها دارند.

ترلان پروانه (بازیگر نقش گلنار)، نقش خانواده را در شکل‌گیری این قبیل معضلات تعیین‌کننده می‌داند و می‌گوید: ساخت فیلم روند سختی داشت. ما حدود یک ماه پیش‌تولید داشتیم و نزدیک به سه ماه در اوج آلودگی تهران فیلمبرداری می‌‌کردیم که درنهایت به نظرم کار کار خوبی شده و فیلم متفاوت‌ترین آثاری است که در آنها بازی کرده‌ام.

وی درباره کلیت شخصیت گلنار گفت: گلنار یک دختر رویاپرداز با آرزوهای بسیار بزرگ و بچگانه است که آرزوهایش را باور دارد، آرزوهایی که از دور احمقانه به نظر می‌رسند. این مشکل و داشتن چنین روهاهایی جزو یکی از معضلات کلی جامعه است نه فقط گلنار. اما گلنار با کارهایی که انجام می‌دهد به بیان آشکار و صریح این مشکلات می‌پردازد.

 پروانه ادامه می‌دهد: برای مانع شدن از حاد شدن چنین مشکلاتی شرط اول را خانواده دارد. اگر خانواده به حرف‌های گلنار دقت کنید و اینکه او مدام نسبت به افکار و اعمال خانواده‌اش غر می‌زند. اگر خانواده با بچه‌های خود دوست‌تر باشد و کمک کند او به آرزوهایش برسد؛ خیلی کمک‌کننده خواهد بود. اول خانواده؛ بعد مدرسه و بعد جامعه.

وی در رابطه با آسیب‌شناسی فضای مجازی در باب کشاندن روستائیان به سراب تهران نیز اینگونه اعتقاد دارد: نمی‌خواهم مستقیم بگویم این ماشین فراری؛ اما خیلی رفتارها در فضای مجازی‌ای که راحت در گوشی‌های هر آدمی این روزها دیده می‌شود، برمی‌گردد به مسائل فرهنگی مردم. روستای ترلان با تمام زیبایی‌هایش به چشم گلنار نمی‌آید. بهرحال ما جهان سوم هستیم و باید خیلی بیشتر در کنترل این فضا دقت کنیم. شخصا احساس می‌کنم فضای مجازی  برای خود من اعتیادآور شده پس حاد بودن چنین مشکلی را به خوبی درک می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز