خبرگزاری کار ایران

تحقق دسترسی به اینترنت از طریق لامپ‌های ال-ای-دی توسط دانشمند ایرانی

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۴۲

در سالهای اولیه معرفی این تکنولوژی، کاربران نیاز به مودمهای USB مخصوصی خواهند داشت تا بتوانند به شبکه لای-فای متصل شوند.

به گزارش ایلنا، شبکه های وای- فای(Wi-Fi) که بااستفاده از امواج رادیویی قابلیت اتصال بدون سیم به اینترنت را فراهم می کنند روز به روز در حال گسترش هستند. اما این سیستمها با مشکلاتی روبرو هستند که استفاده از آنها را در برخی مکان ها دشوار و یا غیر ممکن می سازد.  به همین دلیل محققان و دانشمندان به دنبال روشهای نوینی هستند که بتوانند در این مکان ها جایگزین وای فای شوند. لای-فای(Li-Fi) تکنولوژی جدیدی است که اطلاعات را از طریق امواج نوری ارسال می کند دارای پهنای وسیع تر و مصرف انرژی بهینه تر نسبت به شبکه های وای-فای هستند. همچنین به دلیل اینکه امواج نوری برخلاف امواج رادیویی قابلیت عبور از دیوارها را ندارند، سیستم های لای-فای دارای امنیت بسیار بالاتری نسبت به وای-فای هستند.

 محمد نوشاد، دانشمند جوان ایرانی، از جمله کسانی است که سعی در به واقعیت رساندن این تکنولوژی دارد. 

وی که پیشتر در دانشگاههای ویرجینیا و هاروارد مشغول تحقیق بر روی این تکنولوژی بوده است، با بنیان گذاشتن شرکت VLNComm یک قدم به محقق شدن سیستم های لای-فای نزدیکتر شده است. این سیستم ها اطلاعات را از طریق لامپ هایLED که برای روشنایی استفاده می شوند، ارسال می کنند.

شرکت VLNComm  در نظر دارد محصول جدید خود با نام LumiNet را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

سرعت این محصول که هم اکنون25 Mbps  است، به 100 Mbps ارتقا خواهد یافت. در سالهای اولیه معرفی این تکنولوژی، کاربران نیاز به مودمهای USB مخصوصی خواهند داشت تا بتوانند به شبکه لای-فای متصل شوند. ولی انتظار می رود ظرف چند سال این تکنولوژی در همه لپ تاپ ها و گوشی ها از جمله اپل و سامسونگ تعبیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز