خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با یک کارگردان ژاپنی مطرح شد؛

دوست دارم فرهنگ ایران را با خلاقیت ذهن ژاپنی تلفیق کنم

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۶۷

کو کوونا؛ کارگردان نمایش «سفید» از ژاپن گفت: هدف ما از اجرای نمایش «سفید» این بود که بگوییم قدرت تفکر و جسمی انسان از طریق تکنولوژی می‌تواند خیلی بیشتر به نمایش دربیاید و نشان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «سفید» به کارگردانی کو کوونا از کشور ژاپن؛ نمایشی مبتنی بر تکنیک‌های نور و حرکت است که با بهره‌گیری از تکنولوژی شب گذشته در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شد. آشنایی چند بازیگر این نمایش با زبان فارسی و اصطلاحات آن و همچنین ارتباط به تماشاگران و مشارکت دادن آنها در روند نمایشی از نقاط قابل توجه این نمایش به‌شمار می‌رفت.

کو کوونا؛ کارگردان نمایش «سفید» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «باتوجه به استفاده تعدادی از بازیگران از برخی اصطلاحات و نشانه‌هایی که برای مردم ما آشنایی‌پنداری ایجاد می‌کرد می‌خواهم بدانم چقدر با فرهنگ ایرانی آشنا هستید؟» گفت: در قسمت‌هایی از اجرا، چند نفر باید صحبت می‌کردند بنابراین همان چند نفر از چند ماه پیش هم راجع به زبان فارسی و هم فرهنگ ایرانی خیلی تحقیق کردند تا طوری نشود که به مردم یا فرهنگ ایران بی‌احترامی شود؛ درواقع خودمان را برای این کار و حضور در ایران آماده کرده بودیم.

کوکوونا با اشاره به نقش تکنولوژی در جهان امروز گفت: معتقدم تکنولوژی مرزها را در جهان از بین برده است و مردم به وسیله شبکه‌های اجتماعی بهم پیوند خورده‌اند و گروه ما هم به وسیله اینترنت توانسته با ایران ارتباط برقرار کند که مردم ما را بشناسند و به ایران دعوت کنند. تکنولوژی خیلی به ما کمک می‌کند که با مردم جهان ارتباط برقرار کنیم؛ مرزها به وسیله تکنولوژی از بین رفته است.

او یادآور شد: درست است که تکنولوژی به بهتر و راحت‌تر شدن وضع زندگی ما خیلی کمک می‌کند ولی باعث شده خیلی به آن وابسته شویم و کارهایی را که به عنوان انسان برای ارتباط با دیگران باید انجام می‌دادیم دیگر انجام ندهیم. فکر می‌کنم همه چیز تکنولوژی خوب نیست و باعث دور شدن انسان‌ها از همدیگر شده؛ این هم از معضلات تکنولوژی است.

این کارگردان ژاپنی ادامه داد: ما در گروه پرفورمنس «سیرو- اِی» می‌خواهیم فکر و قدرت واقعی انسان را به وسیله تکنولوژی به مردم بشناسانیم؛ ما از تکنولوژی استفاده می‌کنیم اما هدف‌مان این است که بگوییم فکر و مغز و افکار و قدرت بدن انسان از تکنولوژی بیشتر است و انسان در هر صورت بر تکنولوژی غالب است.

کوکوونا نمایش «سفید» را تلفیقی از ویدئو پروژکت، رقص و تکنولوژی در کنار تلفیقی از انسان و تکنولوژی در کنار هم خواند که قدرت تکنولوژی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه «اخیرا تکنولوژی خیلی پیشرفت کرده و انسان‌ها هم به شدت به آن وابسته شده‌اند؛ از گوشی‌های هوشمند، اینترنت تا هوش مصنوع.» گفت: در واقع برای این شو را اجرا کردیم که بگوییم قدرت تفکر و جسمی انسان از طریق تکنولوژی می‌تواند خیلی بیشتر به نمایش دربیاید و نشان داده شود.

کوکوونا با بیان اینکه تا به حال نمایشی از ایران ندیده است، نسبت به آشنایی به تئاتر ایران اظهار علاقه‌مندی کرد و گفت: اتفاقا هنرمندان ایرانی زیادی در ژاپن هستند و خیلی علاقه دارم که فرهنگ ایران را با خلاقیت ذهن ژاپنی تلفیق کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز