خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی از 6 صبح خستگی‌ناپذیر کار می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۳۷۳

محسن هاشمی؛ کارشناس سینما و از مدیران سابق دولت اصلاحات و سازندگی در امور فرهنگی و اجتماعی؛ یادداشتی را برای درگذشت آیت‌الله هاشمی نوشته است.

سال 1373 بود که من کارشناس اجتماعی استانداری اصفهان بودم. از طرف مدیرکل اموراجتماعی استانداری ماموریت داشتم تا پیش از حضور آیت‌الله هاشمی در اصفهان خانه جوان را تجهیز و برای آن روز آماده بهره‌برداری کنم. این خانه یک باغچه و یک عمارت در محله ضعیف شهر اصفهان بود که پیشتر به باغوشخانه مشهور بود. یک هفته‌ای به جد و کوشش گذشت و خوشوقتانه امکانات و تجهیزات خانه جوان شامل کلاس‌ها، تماشاخانه، کتابخانه با کتابهای مرجع، مرکز عرضه محصولات فرهنگی و دفاتر اداری تجهیز شد. روز حضور آیت‌الله خبر آمد که گشایش خانه جوان برای عصر آن روز و پیش از افتتاح موزه هنرهای معاصر پیش بینی شده است. ساعت و وقت موعود فرارسید. آیت‌الله با اسحاق جهانگیری استاندار وقت اصفهان به باغوشخانه آمدند و با توضیحات استاندار؛ آیت‌الله روبان گشایش خانه جوان را در محله طوقچی اصفهان چید.

بلافاصله پس از  گشایش خانه جوان همه رهسپار موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری جنب چهلستون شدیم. آیت‌الله از  همه آثار بازدید کرد و آنگاه در پشت تریبون قرار گرفت و با صدایی رسا از هنرمندان و اقدامات فرهنگی انجام یافته در استان اصفهان تقدیر کرد. اما من که آن هنگام بیست و شش ساله بودم خسته روی زمین نشسته بودم و به کنار دستی‌ام از توان و انرژی آیت‌الله که از ساعت شش بامداد در حال افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف  استان اصفهان بود ابراز حیرت می‌کردم. روحش شاد که خستگی ناپذیر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز