خبرگزاری کار ایران

اولین شب سی ودومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در برج آزادی؛

کاکوبند و آفاق در برج آزادی اجرا کردند

گروه‌های کاکوبند و کاوه آفاق در اولین روز جشنواره در برج آزادی روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اولین شب از اجراهای سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در برج آزادی پیام جشنواره سی و دوم توسط روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر بیان شد.

در متن این پیام آمده بود؛

«جشنواره امسال را شاید بتوان تاریخی‌ترین جشنواره در طول سی و دو دوره گذشته ارزیابی کرد. رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آستانه برگزاری این رخداد فرهنگی که منحر به لغو ٢ روز اول جشنواره و جابجایی ده‌ها برنامه در جدول جشنواره گردید، از موارد استثنا و  بی‌سابقه در اجراییات این دوره بود که با تلاش همکاران و همراهی هنرمندان ارجمند به خوبی انجام گرفت.

ستاد سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ضمن تسلیت مجدد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، مخاطبان عزیز را به دیدن برنامه‌های جشنواره دعوت می‌کند.»

در شب اول اجراهای موسیقی در برج آزادی؛ گروه موسیقی آوایی کاکوبند برای اولین بار در جشنواره موسیقی ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه رفت.

این گروه سال ۸۶ با هدف ورود به بازارهای بین‌المللی موسیقی تأسیس شد و در بهار سال جاری نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر کرد.

نیما و پویا صرافی‌مهر خوانندگان گروه کاکو بند هستند که کلام آنها معنا و محتوای خاصی ندارد و این فرم موسیقی آنها است که پیام خود را به مخاطبان منتقل می‌کند.

نیما صرافی‌مهر در بخشی از اجرا خطاب به مخاطبان گفت: دوستان مرا به شدت تشویق کنید چرا که آن‌ها آنرمال ساز می‌زنند.

کاکوبند در جشنواره موسیقی فجر قطعاتی چون «رقص و سقوط»، «سیاره من و بهشت» و قطعه «دعوت» از آلبوم جدیدشان را اجرا کردند.

در دومین اجرا گروه کاوه آفاق در ساعت ۲۱:۳۰ اجرای خود را در برج آزادی برگزار کرد.

خواننده سابق گروه موسیقی «دِ ویز» نیز برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت. این گروه همچنین سابقه اجرا در جشنواره مقاومت را دارد و در گذشته نیز در برج میلاد کنسرتی را اجرا کرد.

کد خبر : ۴۴۷۶۰۶